Coral sa 7 Højttalere

Rosinen i pølseenden

Re: Coral sa 7 Højttalere

Indlægaf Captain Phoenix » søn 1. apr 2012 20:50

cdp skrev:Super - er det noget jeg køber hos en farvehandler eller en skoforhandler. og kan det evt. fås i en brækket hvid
(ral 9010) eller lign. Så tror folk pludselig det er en dyr jbl - vintage jeg har stående.

Den går ikke - narvsværte er altid "mørk" (sort, brun, grå, mørkeblå, kraftig rød osv.). Prøv at finde den farve, der kommer tættest på originalen - det er vel lidt af pointen med at go vintage ;)
En velforsynet skomager skulle have sværten - ellers på nettet, f.eks.: http://www.skindhuset.dk/default.asp?Ac ... s&Item=434
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf cdp » man 2. apr 2012 07:21

så er det nok en god ide med e par latexhandsker, før jeg begynder på det. Jeg tøver lidt med acetonen endnu, fordi der er forskel på de 2 enheder... Den ene er lidt stivere og skyldes en strammere centrerfjeder. Så når lejligheden er der, får de lidt motion med basrigt indhold.
Har du selv udstyr til at måle res. frkv. eller er det på gehør. Jeg har ladet mig for fortælle, at impedanskurven påvirkes ved overgang fra lukket til basrefleks. Er det her forstærkerens dæmpningsfaktor spiller ind.
venlig hilsen..
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf sisimiut » man 2. apr 2012 19:58

Hej jeg har stadig manual Skal jeg sende til dig?
sisimiut

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 3. apr 2012 10:23

Hej cdp, du kan jo smide - measure loudspeaker resonance - ind i google, der er masser af anvisninger. Hvis ikke du har en tonegenerator, så er jeg er sikker på at der er nogen herinde der kan hjælpe med noget til pc, så du bare bruger lydkortet. Og så er der vist noget med at højttalerenheden helst skal være nogenlunde fjern fra reflekterende flader, den kan ikke stå på et bord uden det giver misvisning. Wikipedia har en artikel her der fortæller om de dynamikker der er i gang:http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_characteristics_of_dynamic_loudspeakers og man kan sikkert google sig en masse andre udmærkede forklaringer. Det er ikke spor svært, og på en eller anden måde er det ret lækkert bagefter at vide præcist hvordan de måler.
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf cdp » tirs 3. apr 2012 22:40

Takker for hjælpen.. ;)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Foregående

Tilbage til Højttalere