ITT 5045

Rosinen i pølseenden

Re: ITT 5045

Indlægaf MDA » lør 25. feb 2012 02:37

Hvis du ikke synes om dem så, ville det være en fin ting at forære dem til genbrug, så går de da til et godt formål.

Det er ikke noget du ville kunne sælge for store summer, skal man være lidt grov så tror jeg næsten folk skal have dem smidt i nakken for at tage dem :Skor:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf mickr » lør 25. feb 2012 02:40

MDA skrev:Hvis du ikke synes om dem så, ville det være en fin ting at forøre dem til genbrug, så går de da til et godt formål.

Det er ikke noget du ville kunne sælge for store summer, skal man være lidt grov så tror jeg næsten folk skal have dem smidt i nakken for at tage dem :Skor:

Tak - de ryger til genbrug i morgen formiddag :)
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf r-l-b » lør 25. feb 2012 02:45

må jeg have lov at komme med et indspark - ITT lavede nogle fantastisk gode højtalere med kvalitetsenheder i

Med en god kraftig forstærker og en god signalkilde var mange af dem virkeligt gode

Jeg mener det var SEAS[ edit Scan Speak som jesper skriver] enheder de brugte

Jeg ville klart beholde den - også selv om det ikke er en højtaler der bringer penge hjem
Senest rettet af r-l-b lør 25. feb 2012 15:38, rettet i alt 1 gang.
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf MDA » lør 25. feb 2012 02:50

Hvis ejen ikke synes om dem, hvorfor så beholde dem?
Må vel også være begrænset hvor gode de enheder nu engang kan være, når de ikke koster mange basse øre i feks. Tyskland
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf r-l-b » lør 25. feb 2012 03:03

Det er rigtigt Mads - hvorfor jeg også foreslår at han skal give dem en kraftig forstærker

Jeg har fået folk til at blive virkelig overrasket over hvor godt sådan en lille ITT kasse spiller når blot den får +120 watt i måsen

Selvfølgelig skal han ikke beholde dem hvis ikke han kan lide dem

Hvad priserne er på dem betyder ikke så meget for om de lyder godt eller skidt - ITT solgte flere højatelere end Scandyna til relativt billige penge hvorfor der er mange på markedet og ofte blev de solgt sammen med tre i en anlæg (reciever, pladespiller og kassette i en stor kasse) med 2 x 10 watt så de har nok et lidt morfar agtigt ry men de kan meget mere
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Gottschalck » lør 25. feb 2012 11:31

Mine erfaringer er at producenten (itt) ofte fik lavet nogen dårlige konstruktioner, men brugte rigtig glimrende enheder - oftest Scan-speak. Hvis der sidder scanspeak enheder i dem har jeg da helt klart en aftager. ITT brugte ofte D2008 diskanten enheden som lyder glimrende. Ydermere de fine scanspeak basenheder med det klistrede kantophæng. Virkelig gode enheder som kan ombetrækkes en nye ophæng. Ved at Holfi Peter har leget en del med disse enheder ( Info kommer fra pålidelig kilde). :cool1:

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 25. feb 2012 15:51

En ven lånte sig engang til en af Nikkos monster receivere og spillede på et sæt plastichøjttalere. Jeg fangede ham et sæt ITT i en genbrugsbutik, 2 vejs med kvalitetsenheder i. Det spillede faktisk rigtigt godt! Han kunne lide mange slags musik også af den onde slags som f.eks. Meshugga - meget højt og med meget bas. De højttalere holdt ikke så længe :lol:

For rigtigt mange år siden var jeg med til at sætte et sæt ITT med 8" klisterophængsbasser og to papmembrandiskanter over i et sæt gulvhorn, det løftede - også taget, som man siger.

Jeg tror faktisk de bare trænger til at blive spillet til. Evt. sidder der nogle meget trætte gamle lytter i delefiltret der med fordel kan fornyes.

Men hvis ikke du syntes højttalerne duer til noget, så vil jeg da gerne overtage, jeg tror nemlig jeg kender én der mangler et sæt højttalere. Vi kan vel bytte med noget flaske...
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Rolf Zetterberg » lør 25. feb 2012 20:53

ITT 5045S:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Rolf Zetterberg

Indlægaf mickr » man 27. feb 2012 10:35

Så fik vi kigget lidt nærmere på dem. De er ikke i så god stand som jeg lige øjnede i første omgang. De ser ud til at være blevet malet på et tidspunkt, der er foretaget visse modifikationer, med en plasticramme og noget velcro, for at holde stoffronterne (der er i dårlig stand) på plads. Værst af alt er imidlertid at der er et mindre hul i gummiophænget til den ene basenhed. Der ser ikke rigtigt ud til at være nogen måde at komme ind i dem bagfra uden brug af vold, og vi kunne ikke løfte enhederne ud forfra. De lød måske en kende bedre en ved første gennemlytning - men ikke imponerende i mine ører. Det vil langt overstige mine evner at få noget som helst ud af dem. Jeg overvejer imidlertid lige at droppe kortvarigt forbi jeres træf i weekenden, så kunne jeg jo hive dem med hvis nogen ville være interesserede i at se på dem? Mit umiddelbare gæt er at de højst kan bruges til stumper og i så fald bortgives de naturligvis til værdigt trængende.
Brugeravatar
mickr

Indlægaf mickr » ons 21. mar 2012 12:50

Ja nu blev jeg altså nysgerrig og hev dem frem igen. Med en god del vold fik jeg rykket enhederne ud af dem, og der sidder ganske rigtigt Scanspeak enheder derinde. Sjovt nok er der ikke tale en en dobbeltkammerkonstruktion alligevel.

Anyways lidt billeder:
1upload.jpg

Kønne er de bestemt ikke.
2upload.jpg

Her ses enhederne. Tror at tweeteren er en rebranded Scanspeak
3upload.jpg

Bas/fuldtone er en 21W 3804 (vistnok med alnicomagnet?)
4upload.jpg

Tweeter.
5upload.jpg

Delefilter.

Som sagt, lyder de lidt "uldne" i mine ører, men jeg har så heller ikke haft dem på en kraftig forstærker.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af mickr man 25. jun 2012 13:49, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
mickr

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 21. mar 2012 13:44

Kan du høre om der overhovedet kommer noget ud af diskanterne? Med et multimeter kan du evt. Måle på kondensatoren. Stiger modstandsværdien mod uendeligt er der noget der tyder på at den ikke er helt død. Hvis den har fast modstand er den med sikkerhed død. Det vil nok ikke skade at sætte en ny i...
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Violinisten » tirs 10. apr 2012 21:41

fremragende enheder, men der er sparet på filtret. Jeg målte på sådan en for nogle år siden. Den store tweeter sagde for meget (den skal dæmpes meget, da dens følsomhed er skyhøj) og derudover er der et enormt peak ved 5k som gør at den lyder skarpt. Desværre!
Violinisten

Geografisk sted: 1057 København
Lokalitet: 1057 København

Tilbage til Højttalere