Nå - jeg har stadig til gode at lytte til et sæt Scandyna A10, og min datters M10 mangler den korrekte basenhed i den ene kanal, og lytter er endnu ikke skiftet, så der er stadig håb... Jeg er bare nødt til at sige at mange vintagehøjttalere råber "sygt højt" (som teenagerne i huset ville udtrykke det), i diskanten. Har helt sikkert noget at gøre med gamle lytter i delefiltrene.
Jeg ævler - undskyld.
Her kommer mit dumme spørgsmål: De der Qubic 111 tillader bi-wiring. Der sidder sådan en lille messingskive mellem portene, som man kan skubbe til side. og der er fire indgange på dem. Jeg havde besøg af en gæst som gerne ville demonstrere at der er en gevinst forbundet dermed. Vi skubbede messingskiverne tilbage, monterede højttalerne i A/B kanalerne på min datters Sansui AU 555A (så er vi vintage) og oplevede flg: Der kom lyd til diskanten selvom kun det ene højttalerkabel var sat til! Dette fik min gæst til at udmelde at der var noget helt fundamentalt galt med mit setup.
Jeg er helt blank: Normalt når jeg sætter højttalere til er der ikke hul igennem før både plus og minus er monterede
Enten har vi en defekt i højttaleren, eller i forstærkeren, eller er jeg dum?