Jamen tak for det alle (jo..det er den første model)...nu har jeg fået blæst støvet ud dem af vha min egen rørbamse og Magic Slim Live. Det var jo med nogen skepsis jeg gik i gang med at lytte, men bare rolig...det var slet ikke så ringe...sagt på jydsk. Der skulle ikke skrues ret meget op ifh til hvad jeg plejer inden sandet mellem gulvbrædderne popper op...så deres høje følsomhed fornægter sig ikke.
Bassen minder meget om det jeg er vant til...dyb og stadig fast (det kan selvfølgelig altid blive bedre)...mellemtonen 'direkte ud af røret'...der mangler ikke noget. Diskanten kan diskuteres...der var ikke direkte mangel på diskant, men min hørelse ruller vel også fra fra 5khz....dog lød high-hatten som den plejer.
Med kuberne tror jeg det et rigtig fint system til folk med mindre rørforstærkere kva højtalerens følsomhed. Jeg får lyst til at prøve den gamle model 608 med en Beogram-1000 på disse højtalere. Er der nogen som ved hvilken højtaler Model 608 har trukket. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at have et komplet sæt.
Mht gummikanten...da de har hængt omvendt i et loft de sidste 70 år...så er de vel egentlig vendt om igen..nu de står 'normalt'..
Nu har jeg igen for mange højtalere, men en mand kan aldrig få for mange højtalere.-..heller ikke store nok
De er alle pengene værd og lidt til