Cerwin Vega A123 rep/skrot?

Rosinen i pølseenden

Cerwin Vega A123 rep/skrot?

Indlægaf gmil » fre 21. feb 2014 12:24

Hej folkens, jeg har fået fingre i et par hærgede Cerwin Vega A123, som åbenbart er en sjælden model. De skal have nye 12" enheder tror jeg. Spolerne er røget, og membran er væk. Cones'ne er falmede, men ellers i ok stand. Så hvad gør man her? Ydermere har de vist stået for et par fester, for de har da en nogle skrammer.
Man vil helt sikkert kunne forbedre lydbilledet på dem, bare ved at udskifte ledningerne i dem, de er pænt tynde.

Så skal de reddes eller skrottes?

Det er sådan et par banditter her.

Billede
Senest rettet af gmil fre 21. feb 2014 13:16, rettet i alt 1 gang.
gmil

Lokalitet: Aarhus

Re: Cerwin Vega A123 rep/skrot?

Indlægaf larsne » fre 21. feb 2014 12:54

Det kan hurtigt blive et dyrt og besværligt projekt, der er massere af CV højttalere at købe, så jeg ville nok vælge at udtage de enheder som virker og skrotte resten. Hvis du vil have noget af de ældre og ikke mindst bedre CV så prøv om du kan opstøve et sæt S1 eller S2.
larsne

Lokalitet: Holstebro

Indlægaf cdp » fre 21. feb 2014 16:15

Så vidt jeg husker er a-modeller med danske kabinetter, modsat r-modellen. Førstnævnte skulle et sigende være et bedre kabinet, og blev lavet herhjemme for at spare udgifter på fragt, told osv. Lillebroderen a103 er med gummikantophæng, som holder næsten evigt. Men begge typer kabinetter er foliebelagt, og skader på disse er svære at udbedre uden synlige reparationer.
alternativt kan du klæbe ny folie på eller finere det hele om, hvis du mener projektet kan bære en sådan investering.
Cervin vega S1 er imho den mest interessante - begrænset størrelse - gasfyldt, for bedre dybbas - imponerende data i øvrigt - S2 er kommoderne, som konen vil hade dig for :lol:
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Klausen » fre 21. feb 2014 16:35

Ja, dem kan jeg huske fra mine unge dage, de spillede skam udemærket, men de blev solgt da man skulle flytte hjemmefra og fik begrænset plads de første par år.
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf gmil » fre 21. feb 2014 18:12

cdp skrev:. Men begge typer kabinetter er foliebelagt, og skader på disse er svære at udbedre uden synlige reparationer.
De er ikke foliebelagt. Det er ægte ahorn finer :lol:
gmil

Lokalitet: Aarhus

Indlægaf Nillerviborg » fre 21. feb 2014 21:29

- Min tommelfinger-regel siger, er det ægte finer skal de reddes, er det folie skal skrotning overvejes...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf Hasse Jakobsen » lør 22. feb 2014 00:09

larsne skrev:Det kan hurtigt blive et dyrt og besværligt projekt, der er massere af CV højttalere at købe, så jeg ville nok vælge at udtage de enheder som virker og skrotte resten. Hvis du vil have noget af de ældre og ikke mindst bedre CV så prøv om du kan opstøve et sæt S1 eller S2.

De der S1 og S2 , var der ikke noget om at de var fyldt med en gasart der var væsentligt tungere end atmosfærisk luft? Og hvis et af de pågældende sæt har været møre i ophængene er gassen så ikke forsvundet så de ikke længere fungerer efter hensigten? Bare en tanke :p
Hasse Jakobsen

Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Indlægaf spuncut » lør 22. feb 2014 01:38

Hej Hasse
Det med at anvende argon, xenon eller en anden tung gasart til at øge den effektive volumen i kabinettet var, såvidt jeg husker, på mode sidst i 80'erne. Gassen er lukket inde i en plasticpose.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Tilbage til Højttalere