Højtaler for mandfolk :)

Rosinen i pølseenden

Re: Højtaler for mandfolk :)

Indlægaf hificlassic » ons 4. feb 2015 07:54

Tonni skrev:Ja Audioscope har altid haft det jeg troede ville være "fantasipriser". Men de må jo åbenbart sælge alligevel...

Det er fantasipriser for almindelige danske skatteydere som os. Men for russiske samlere er det billigt/ligegyldige priser
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf rørglad » ons 4. feb 2015 12:01

Jeg havde fornøjelsen af at sælge AR fra N B Radio i Roskilde. Det blev et pænt antal AR 3 og efterfølgeren 11, som var vores bedste valgforslag til de klassisk interesserede. Afholdte engang en demo-aften, arrangeret af importøren, af de store drenge (på nogle store forstærkere!!), og det var præsis så imponerende, som det kunne forventes.
Men de førte ikke til salg af mere end et par stykker.
Om det var denne satsning, der knækkede AR, ved jeg ikke. Det var en meget innovativ virksomhed, som "opfandt" (udviklede) acustic suspension (trykkammer) - højttaleren og dome tweteren.
Trist at det sluttede så brat! Det var gode HT - og det medfødte som regel også et plussalg af en kraftig forstærker.
rørglad

Lokalitet: 8800 Viborg

Indlægaf vagten » ons 4. feb 2015 12:35

Lyder som en udfordring med de tegninger til AR. Jeg spiller til daglig på et par AR9 som jeg har haft fra nye, det er den originale model og ikke den fra England. Har du lyst må du gerne komme forbi og lytte samt opmåle dem inde og ude. Er der ligesindede får de gerne komme med.
MVH. Vagten
vagten

Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Indlægaf bjerager » ons 4. feb 2015 13:33

rørglad skrev:Jeg havde fornøjelsen af at sælge AR fra N B Radio i Roskilde. Det blev et pænt antal AR 3 og efterfølgeren 11, som var vores bedste valgforslag til de klassisk interesserede. Afholdte engang en demo-aften, arrangeret af importøren, af de store drenge (på nogle store forstærkere!!), og det var præsis så imponerende, som det kunne forventes.
Men de førte ikke til salg af mere end et par stykker.
Om det var denne satsning, der knækkede AR, ved jeg ikke. Det var en meget innovativ virksomhed, som "opfandt" (udviklede) acustic suspension (trykkammer) - højttaleren og dome tweteren.
Trist at det sluttede så brat! Det var gode HT - og det medfødte som regel også et plussalg af en kraftig forstærker.

Jeg er ganske begejstret for mine AR10pi - også til at spille rytmisk musik. Jeg har et par jbl l100 century - og selv om de umiddelbart imponerer til en start, så er AR10'erne bedre i længden. Man bliver bare ikke træt af at lytte til dem
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf rørglad » ons 4. feb 2015 16:39

Bjergager skrev:
"Jeg er ganske begejstret for mine AR10pi - også til at spille rytmisk musik. Jeg har et par jbl l100 century - og selv om de umiddelbart imponerer til en start, så er AR10'erne bedre i længden. Man bliver bare ikke træt af at lytte til dem"

Nu vi er ved det subjektive vil jeg også i længden foretrække en 10pi (var den ikke samme størrelse og bestykning som 3 og 11?).
L100, som vi solgte til Rock-folket, spiller højere og mere dynamisk end den tilsvarende i størrelse og pris AR. Og sådan skal dynamisk musik vel lyde, selvom det bliver trættende i længden.
Og bringes omkostningerne ind i sammenligningen, så kræver de (fandens dejlige) AR højttalere en forstærker til en pris af mindst det dobbelte!
rørglad

Lokalitet: 8800 Viborg

Indlægaf hificlassic » ons 4. feb 2015 18:04

Jeg går og overvejer sådan et sæt her http://hificollector.blogspot.dk/2012/1 ... ation.html
Har dog aldrig hørt hverken godt eller dårligt om sådan et sæt gigant AR
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 4. feb 2015 18:39

Selvom de er sorte på fronten, så fremkalder de her altså en anelse mundvand:
http://www.audioscope.net/cabasse-go%C3%83%C2%ABlette-m2-p-1417.html

Uden sort:
Billede

Jeg bliver nok nødt til at prøve nogen Cabasser en gang.... :lol:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Hasse Jakobsen » ons 4. feb 2015 20:26

Gad vide hvad mine jbl s8 kunne indbringe?
http://www.hifigalleri.dk/galleri/4302- ... g_jbl_nad_
Hasse Jakobsen

Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Indlægaf Helikon » ons 4. feb 2015 20:34

hificlassic skrev:Jeg går og overvejer sådan et sæt her http://hificollector.blogspot.dk/2012/1 ... ation.html
Har dog aldrig hørt hverken godt eller dårligt om sådan et sæt gigant AR

Sådan et sæt AR af skumgummi havde de til at stå i Audioscan på hjørnet af Nørregade og Guldsmedegade i Århus i midten af firserne, de stod sammen med det store sæt HK Citation XX-et-eller-andet med elimineret TIM forvrængning og udviklet af finnen Matti Ottala. AR'erne synes jeg at huske havde et prisskilt på 17.000,-/stk. -lyder det sandsynligt? HK'erne var vist omkring 60.000-100.000,-
jeg kan ikke huske om jeg hørte dem, jeg var vel ca. 16 år dengang :roll:
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf niels-ole » tors 5. feb 2015 08:51

:thumbsup: Hej Igen Så Fandt jeg original Tegninger over AR-9 :ide: :ide:
http://www.classicspeakerpages.net/libr ... awings.swf

Vil gå i tænkeboks og kigge på tegninger :Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup:
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Foregående

Tilbage til Højttalere