Måske 1 stk JBL C53 Libra

Rosinen i pølseenden

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf NikonSP » tors 22. okt 2015 20:07

Tonni skrev:
Louis skrev:
hificlassic skrev:Vildt spændende med en JBL SE404. Anede ikke at sådan en eksisterede. Jeg har efterhånden købt mindst 3 par aktive JBL studiemonitors fra den periode og de har alle været med en indbygget SE408S som har været brokoblet.

Som jeg kunne forstå på Harvey efter et besøg - Så er det vist/måske også kun den ene der eksisterer ;)
Men ja, afsindig spændende sag.

Ja nu er der jo så gået hul på ballonen, så mon ikke Harvey vil komme med historien? Den er meget spændende!!!

Jah, - og det ER virkelig en MEGET spændende historie, med den JBL SE-404 MONO Energizer. Men jeg vil ikke stjæle Roky's tråd, så det må blive ved en senere lejlighed i en selvstændig tråd :thumbsup:

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Indlægaf CARS10 » fre 23. okt 2015 16:51

NikonSP skrev:
CARS10 skrev:For mig at se så er det en Lancer99 med LE14a og LE20.
carsten

Det er det også.

Kombinationen LE14A, LE20 og LX8, blev oprindelig efter kundens valg leveret i følgende C-serie kabinetter:
C36 Viscount, C38 Baron, C51 Apollo, C53 Libra, C56 Dorian og C61 Sovereign II.

Senere i den efterfølgende tal-serie, som Lancer 99 og S99 Athena, men der egentlig med den nye version LE20-1, som er en LE20 uden gitter, - ellers samme enhed. Tidlige Lancer 99 er også leveret med LE20, fordi JBL leverede højttaler pakkerne i spredt forvirring, - hmmnn!!

Roky's højttaler kan derfor være både en C-serie og en Lancer 99, det må afhænge af en nærmere undersøgelse af kabinettet.

Vh/
Harvey

Her er så noget jeg ikke rigtig forstår. Havde en ven som havde et sæt Lancer 99 fra slut 60'erne, og der var LE20 uden gitter. En anden af mine venner købte et sæt Lancer 77 (10"bas/slave og LE20) disse var også uden gitter. Så i 1975 køber jeg et byggesæt i KT radio bestående af LE14a LE20 LX8 delefilter samt 2 studio monitor kabinetter i palisander, fremstillet et sted i Jylland. På disse var LE20 MED gitter. Har KT solgt mig nogle gamle modeller, eller hvordan skal jeg forstå dette. Disse blev dog senere ombygget til 3-vejs, da 2-vejs med en delefrekvens på 2.000 Hz. ikke fungerede i et 169 ltr. kabinet. Nyt 3-vejs delefilter 500/4.000 Hz. og 2 Peerles KO40/4 ohm. Det spillede sgu ret godt. :cool1:
carsten
CARS10

Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Indlægaf NikonSP » fre 23. okt 2015 18:56

CARS10 skrev:
NikonSP skrev:
carsten

Det er det også.

Kombinationen LE14A, LE20 og LX8, blev oprindelig efter kundens valg leveret i følgende C-serie kabinetter:

Senere i den efterfølgende tal-serie, som Lancer 99 og S99 Athena, men der egentlig med den nye version LE20-1, som er en LE20 uden gitter, - ellers samme enhed. Tidlige Lancer 99 er også leveret med LE20, fordi JBL leverede højttaler pakkerne i spredt forvirring, - hmmnn!!

Roky's højttaler kan derfor være både en C-serie og en Lancer 99, det må afhænge af en nærmere undersøgelse af kabinettet.

Vh/
Harvey

Her er så noget jeg ikke rigtig forstår. Havde en ven som havde et sæt Lancer 99 fra slut 60'erne, og der var LE20 uden gitter. En anden af mine venner købte et sæt Lancer 77 (10"bas/slave og LE20) disse var også uden gitter. Så i 1975 køber jeg et byggesæt i KT radio bestående af LE14a LE20 LX8 delefilter samt 2 studio monitor kabinetter i palisander, fremstillet et sted i Jylland. På disse var LE20 MED gitter. Har KT solgt mig nogle gamle modeller, eller hvordan skal jeg forstå dette. Disse blev dog senere ombygget til 3-vejs, da 2-vejs med en delefrekvens på 2.000 Hz. ikke fungerede i et 169 ltr. kabinet. Nyt 3-vejs delefilter 500/4.000 Hz. og 2 Peerles KO40/4 ohm. Det spillede sgu ret godt. :cool1:
carsten

Hej Carsten

JBL's meget rodede brug af de 2 diskanter LE20 og LE20-1 og hele problematikken med de monterede eller ikke monterede gitre, er allerede beskrevet indgående i en tidligere tråd. Jeg prøver lige at linke til den, håber at det virker . . .

viewtopic.php?f=557&t=3452&p=31415&hilit=lancer+99#p31359

Vh/
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf CARS10 » lør 24. okt 2015 17:14

Tak for linket, syntes nok at vi havde taget den diskussion før, kunne bare ikke huske om det var her eller på et andet forum.
carsten
CARS10

Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Indlægaf Tonni » ons 28. okt 2015 15:29

pqrannes skrev:
Tonni skrev:Uhh og mundvandet løber! At smide sådan noget ud må da siges at være en dødssynd!!!
Hvordan mon den ville lyde med en Siemens Sf V. 6.7? :Skor:

Kom nu, Tonni, du kan godt, mono er også noget for dig.

PQR

Peter... Jeg er "alt for let" at friste! :Skor:

Den står nu her hos mig, og venter på at jeg får fundet en ny kant til LE-14A'eren...
Kabinettet har fået lidt knubs, men er ofte set meget værre! Nu skal jeg "bare" have fundet ud af, hvordan jeg lettest får løftet en potterand.

I øvrigt er det delefilter lidt sjovt. Bag den grønne maling er der ikke præget noget. Og serienummeret ser ud til at være meget lavt. - Eller er det typenummeret?

delefilternummer res.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Tonni » ons 28. okt 2015 21:23

Kabinettet måler i øvrigt 358 x 600 x 300 mm (B x H x D).
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Tonni » tors 29. okt 2015 12:22

Syntes lige i skulle have et par billeder af højttaleren, efter de første par lag olie...

Her finér'en:

Billede

Bagsiden:

Billede

Og forsiden:

Billede

Finér'en var knas tør, og drikker olien som en gammel spritter drikker finsprit!
Men tror nu der kan blive en spændende højttaler ud af den. - Glæder mig faktisk til at få fundet en ny kant!
- Mon det er oliedampene der går mig til hovedet? :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Tonni » tors 29. okt 2015 12:37

NikonSP skrev:
carsten

Det er det også.

Hej Harvey!

Er der mulighed for, med ovenstående detaljer, at komme nærmere ind på hvad det er for een?

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf NikonSP » fre 30. okt 2015 19:13

Tonni skrev:Syntes lige i skulle have et par billeder af højttaleren, efter de første par lag olie...

Her finér'en:

Billede

Bagsiden:

Billede

Og forsiden:

Billede

Finér'en var knas tør, og drikker olien som en gammel spritter drikker finsprit!
Men tror nu der kan blive en spændende højttaler ud af den. - Glæder mig faktisk til at få fundet en ny kant!
- Mon det er oliedampene der går mig til hovedet? :Skor:

Hej Tonni

Hvor er den blevet super flot :thumbsup:

Og efter billederne er der for mig ingen tvivl om, at det er et eksemplar af 1. udgaven af den 'danske' Lancer 99 fra Quali-Fi, med 1. udgaven af LE20 diskanten. Senere, da man begyndte at bruge LE20-1, blev kabinetterne forsynet med en afdækningsplade, fordi LE20-1 var mindre i diameteren. Mk. II udgaven med LE20-1 og afdækningsplade er vist i den tidligere tråd.

Det eneste jeg er i tvivl om, er de grill peg lignende pinde foroven og forneden, - hvad er det??? Fronterne på mine 'danske' Lancer 99 er holdt fast af velcro stykker.

Vh/
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf Edge » fre 30. okt 2015 19:21

Hvis det var min, ville jeg male listen der er malet Rødt ud på Sort men det er måske bare mig?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf NikonSP » fre 30. okt 2015 19:45

Edge skrev:Hvis det var min, ville jeg male listen der er malet Rødt ud på Sort men det er måske bare mig?

Helt enig.

Ud med enhederne og de 2 grill pegs lignende ting, så ville jeg male fronten silkemat sort og bejdse de rå spånpladekanter med en eller anden passende teak/mahogni bejdse, så de kom til at ligne selve kabinettet. Endelig ikke for mørk en bejdse, fordi den rå spånplade suger meget, - allerhelst 2 gange tyndt, så det er til at holde styr på. :thumbsup:
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf Tonni » fre 30. okt 2015 22:14

Hej igen Harvey og "Edge" (kan ikke lige huske dit navn, beklager)

I har ret i jeres vurderinger mht. bemaling. Det ville pynte meget! Og jeg vil vurdere, at de er blevet malet af flere omgange. - Først i sort, og så med røde stænk. Tror jeg vil prøve at lege med noget rosentræsbejdse. Hvis jeg kan finde det, i en af de få tilbageværende farvehandlere vi har i byen.

Pegs'ne er af blåneret fjederstål, og de har fået maling, så tror bare de vil blive siddende. Kan jeg få fat i nogle valnødde-/ mahogny-/ palisander-lister, og noget frontstof i det rigtige desin, vil jeg nok lave nyt frontstof. Og her vil pegs'ne komme til gavn...

Og, der skulle gerne være en ny skumkant på vej fra audiofriends...

Forresten Harvey.
Siger mit makrobillede af "serienummeret" dig noget?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf NikonSP » fre 30. okt 2015 23:51

Hej Tonni.

Ja, - serienummeret på din Lancer 99 kan jeg ikke rigtig blive klog på :(

Delefiltrene på mine Lancer 99 ser ud som følger:

Den ene uden nummer label

PA309621.JPG

men den anden med nummer label

PA309619.JPG

Som det kan ses på billederne, er den ene af mine forsynet med en metal strimmel med model og fabr. nummeret på. Den anden har formentlig mistet sin metal strimmel og der er intet nummer synligt på den flade, hvor skiltet skulle have siddet?

Der er ikke andet, end at du må lede på nettet efter flere billeder af LX8'ere, som viser fabr. numre, for at du kan skyde dig ind på det.

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf Roky » tirs 17. nov 2015 00:13

Ser jo allerede rigtig godt ud ! Har du skaffet en "kant" til bassen ?

Ærgerligt, at tiden var så knap da du hentede den

hilsen
Roky
Roky

Lokalitet: Østjylland

Indlægaf Tonni » tirs 17. nov 2015 06:30

Hej igen Harvey!

Ja endnu en vintage gåde er kommet frem i lyset.
Jeg har endnu ikke fået fanget noget info om serienummeret. Måske jeg skulle spørge nogle af de vise, inde på lansingheritage? ;)
Tyder jeg nummeret korrekt, er det noget med I0087. Men om der mangler noget af nummeret, eller om det I er et 1..?

Og hej Roky!

Ja det var en skam der ikke var mere tid. Men mon ikke der bliver et hul i kalenderen, når vi kommer lidt længere frem?
Jeg kan virkelig godt tænke mig at høre noget mere til dine højttalere!
Og ja så få snakket lidt mere. ;)
Jeg har fået fat i en kant, men skal se om jeg kan finde en måde at lave et klemmesystem, så jeg kan komme til at lime trods den meget kraftige kurv. - Lige nu er der desværre alt for mange pligter, der stjæler min tid!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Foregående

Tilbage til Højttalere