Hej Peter
I forbindelse med, at jeg har gjort et par JBL Lancer 99 i stand, havde jeg næsten samme problem som dig, sammen med et par andre!!

- bla. valg af ophæng til rep, af LE14. Jeg lavede en tråd på JBL Heritage for at få nogle indput i sagen.
http://www.audioheritage.org/vbulletin/ ... highlight= Jeg fik, som du kan se masser af indput, både om valg af ophæng til LE14 og også flere andre ting. Bl.a. er der en der har malet membranerne med en paint-brush pistol, efter at ophængene er fjernet. (Se indlæg 20 som vist er det der står aller først??)
Du skriver ikke, om der skal skiftes ophæng på dine højttalere, men ellers skulle det nok være muligt at dække ophængene af, så der ikke kommer maling på dem. Men hele operationen forudsætter jo, at du er total skarp i brug af paint-brush eller andet til sprøjtemaling, og at du vælger en maling med flest mulige farvepigmenter i, så der skal så lidt maling på som muligt. Dupli-Color laver en speciel udgave de kalder Platinum, som er med ekstra farvepigment og samtidig tører meget hurtigt. Jeg ville vælge den i en mat eller silkemat glans udgave, endelig ikke kridhvid, men f.eks i farve RAL 9010. Men alt sammen under forudsætning af, at du er virkelig skrap til at sprøjtemale!! Du skulle jo helst ikke have ødelagt dine JBL 150'ere

, kanon højttalere iøvrigt, - jeg har selv et par
Venlig hilsen
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .