infinity skrev:Jeg har for et beskedent beløb erhvervet to ældre Rauna Njord højtalere umiddelbart lyder de jo dejligt sammen med effektforstærkeren Vincent SP-331 og en modeficeret Kenwood forforstærker balanceret indgang fra Thule CD 100 men selvom de kan spille højt og formidler et fint perspektiv i et firkantet lytterum på 25 m2 går det galt når jeg skruer op.. højt er ikke det samme som dynamisk. Sammenlignet med mine Jamo Concert 8. Jeg så så..et par Tannoy 6 6.5" enheder til salg i nærheden, og tænkte kan man skifte mellemtone og diskanten ud på Njord højtalerne med sådan en enhed? Og finde en basenhed der er kraftig nok? har I erfarne folk nogen gode råd og måske også forslag til en ændring af delefilteret så det passer til de "nye" enheder?
Hackenberg skrev:infinity skrev:Jeg har for et beskedent beløb erhvervet to ældre Rauna Njord højtalere umiddelbart lyder de jo dejligt sammen med effektforstærkeren Vincent SP-331 og en modeficeret Kenwood forforstærker balanceret indgang fra Thule CD 100 men selvom de kan spille højt og formidler et fint perspektiv i et firkantet lytterum på 25 m2 går det galt når jeg skruer op.. højt er ikke det samme som dynamisk. Sammenlignet med mine Jamo Concert 8. Jeg så så..et par Tannoy 6 6.5" enheder til salg i nærheden, og tænkte kan man skifte mellemtone og diskanten ud på Njord højtalerne med sådan en enhed? Og finde en basenhed der er kraftig nok? har I erfarne folk nogen gode råd og måske også forslag til en ændring af delefilteret så det passer til de "nye" enheder?
NAAAAAAAAJJ.........!
![]()
Det må du bare IKKE gøre. Hold dem originale og nyd dem når du spiller ved normalt lytteniveau.
Køb Tannoy'erne, byg et sæt kasser (horn?) og spil højt på dem.
Det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme men jeg tror de fleste herinde ville give mig ret.
Tjek om filteret er ok og skift evt. komponenter for at få mere "dynamisk" lyd.
infinity skrev:skal faktisk tænke tilbage på nogen ret store tympani magneplan ht og en 60 km2 stue for at huske bedre lyd..
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster