JBL L-15

Rosinen i pølseenden

JBL L-15

Indlægaf NikonSP » søn 13. nov 2016 12:46

Hej alle i forum.

Jeg har erhvervet sådan et sæt fornylig.

For at de fine højttalere kunne leve op til tidens krav om hvidt - hvidt - hvidt - og så HELT HVIDT, - var de arme små blevet 'pakket' ind i hvid folie :QQS: Fint og iorden lavet, - men helt ærligt . . . .

Jeg fik stille og roligt trukket folien af og frem kom den nydeligste ubeskadigede JBL valnøddefiner, som bare skal have lidt sandpapir og olie, så er de genopstået af asken :thumbsup:

Men nu kommer det så: Gitteret over den ene diskant er blevet klemt lidt. Er der nogen af jer der ved, om det kan lade sig gøre at tage gitteret af OG få det på plads igen??

PB130254 (Custom).JPG

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: JBL L-15

Indlægaf No1 » søn 13. nov 2016 14:16

Hej Harvey

Gitteret foran diskanten er klemt fast i en spalte vha en stor O-ring langs kanten (på mine L-15 er den grå).
Den kan lirkes op af revnen, men hvis du på nogen måde kan undgå det, så lad være. De O-ringe har det jo nogen
gange med at blive sprøde med tiden, og knækker derved nemt. Skulle de knække, kan de dog stadig bruges.

Jeg har med held rettet en del af disse gitre vha en lille krog lavet af et stykke monteringstråd jeg har lirket
ind gennem gitteret og efterfølgende trukket bulen ud. Det allerbedste ville måske nok være en hæklenål
i mindste størrelse.
Brugeravatar
No1

Lokalitet: Hellerup

Indlægaf Klausen » søn 13. nov 2016 14:23

Har før brugt konens 0.4mm hækkelnål indtil hun opdagede det så var fanden da løs, men den virker fint. :GFF:
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf NikonSP » søn 13. nov 2016 14:27

Klausen skrev:Har før brugt konens 0.4mm hækkelnål indtil hun opdagede det så var fanden da løs, men den virker fint. :GFF:

Godt gået, - - - - lige indtil . . . . :Bange: . . . *run* . . . ÆÆ:Æ

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Tilbage til Højttalere