Et par stykker af jeg ved godt at jeg har været på jagt efter sådan et sæt og jeg var så heldig at lokalisere et par forleden

Der er et par gode tråde om Tandberg men ingen decideret om deres Studio Monitors -på dansk anyway.
Men som sagt, jeg fandt et sæt , efter godt og vel et års tid seriøs søgen.
Min historie med Tandberg produkter er lidt frem og tilbage - jeg blev , som en flok andre , bidt af den famøse tråd på Hifi4All og så startede jeg med at finde TR200 med et sæt Hifisystem 20. fint lille sæt hvor jeg stadig har TR 200 som jeg bruger på arbejdet med et sæt TL 1520.
Jeg fik hurtigt blod på tanden og fik fat i et sæt Studio Monitors (SM) i palisander.
Dem fik jeg parret med en TR 1055 , fin lille fyr, som gjorde det fint men SM kan godt li`kraft så jeg fik fat i match made in heaven - en TR 2075

Alt var godt - indtil jeg mødte en pige - eller PIGEN som blev konen og det betød bl.a grundet fælles bolig at der ikke var plads til denne størrelse anlæg - "hvor skulle kravlegården så stå?"

Ak og ve sættet kom i den blå og før jeg vidste af det var al mit Tandberg fragtet til Norge.

Hvad var der så tilbage? Et sæt TL 2520 som jeg havde fået reppet og en flot sort Marantz 2235b, men jeg savnede ofte det gamle Match made in heaven.
Familien voksede og der kom flere kvadratmeter til rådighed og jeg øjnede en mulighed for at genforenes med SM igen.
Jeg fandt en 2075 syd for grænsen og x-ray var en ven i nøden og han gav den en overhaling

Nu var den ene del på plads og det spillede udmærket med TL 2520, og for sin vis nok hvis bare IKKE at jeg havde hørt kombinationen 2075 og SM.
Jagten blev indstillet forleden da jeg fik fat i dette sæt i teak med originale fødder

men der er lille måske skønhedsfejl ved dem

Der er på den ene HT dette hvide lag på de 2 diskanter - det har ingen betydning for lyden og der er frontstof på hele tiden men er der nogen her på siden der kan hjælpe med hvordan man evt får det væk?
for kønt er det ikke..