gasolin skrev:Jeg det ikke nemt når det hele skal flaske sig. Hvis ikke der er lidt vintage,mere power eller noget andet over dem, så gir det ikke mening at købe andre højtaler.
Det er begrænset hvor meget "power" der kan være i et par højtalere der også er velfungerende på et skrivebord. Det gi'r altid mening at anskaffe nye højtalere om ikke andet så for selve oplevelsens skyld og højtalere kan man ikke læse sig til, de skal opleves. At prøve en hel masse højtalere og andre Hi.Fi-komponenter er netop en af grundpillerne i dette interessefelt. Prøv noget, skift ud, prøv noget andet og bliv erfaringer og oplevelser rigere, that's the name of the game. Lyde er en subjektiv oplevelse og at nogen har fået et særligt indtryk af lyden fra nogle højtalere betyder ikke at du får det samme indtryk når du har højtalerne stående hjemme hos dig.
Har set et sæt Kef C30 fra midt 80'erne trykkammer (kontrolleret bas) ca 50 cm høj, 2 watt (93db) i drifteffekt (masser af power), 8" bas som går ned til 60-70 hz som er ok driftseffekten og de 100 watt vedvarende effekt taget i betragtning.
Og hvis min tante var et grandtræ da bar hun kogler

Udover de fysiske begrænsninger siger data intet om hvordan højtalerne lyder. Med mindre at nogen har indsigelser omkring holdbarhed og konstruktionsfejl, Så få dem hjem og prøv dem af, før ved du ikke rigtigt noget.
Heller en bas der er god og velkontolleret end en dybere bas der ikke helt er så god
Hvem siger at du vil få det indtryk?
Eller må jeg prøve med noget fragt med dantax opus 10, kef caprice, jbl L16 (dog lidt dyr)
Dantax'erne er så absolut et forsøg værd, jeg var i hvert fald glad for dem. Om du bliver lige så glad for dem ved du når du har prøvet dem. Alle de andre nævnte højtalere er sikkert lige så gode/ringere/endnu bedre, det er op til dig, dine ører og dine præferencer.
En ting er helt sikkert, vi kan ikke sidde her og vedtage hvilken højtaler der falder i din smag, Hi-Fi er en proces som man ikke kan snakke sig fra.
MVH Henning.