JBL 4312 ( ca. 1983)

Rosinen i pølseenden

Re: JBL 4312 ( ca. 1983)

Indlægaf bqvick » søn 6. nov 2011 12:22

bukkehave skrev:Jo, lyden var super god nede i min kolonihave (Et stort åbent træhus). Men efter at have flyttet dem hjem i lejligheden er jeg blevet noget skuffet. Det skyldes sandsynligvis rummets størrelse og placering direkte på gulvet i hver sit hjørne op af murstensvæg :roll:. Derfor leder jeg efter et sæt reolhøjtalere (eller et sæt smalle gulvhøjtalere) til stuen hen over vinteren, og finanserne er desværre ikke til to setups. Derudover har jeg på fornemmelsen at min boligsituation ikke ændrer sig væsentligt de næste 10 års tid, og tænker med de rumforhold jeg må leve med, vil en reolhøjtaler på stander på sigt være den bedste investering. Jeg er stadig mere musiknyder end samler.

Ellers skulle det da lige være fordi jeg faldt over et billigt men godt alternativ vinteren over.

Nogen der bryder sig om de ældre mission-højtalere? Det kunne jo tænkes de har en vis synergieffekt med deres cyrus 2 - hvilket er en forstærker jeg er vanvittig glad for!

Hej Bukkehave !
Jeg har adskillige højtalere som du gerne må låne vinteren over ... Jbl l26- L36.. Dynaco, Scandyna a25 , Boston accoustic , b&w matrix 805 mm.
Mvh,Bqvick
bqvick

Lokalitet: Århus

Indlægaf bukkehave » søn 6. nov 2011 13:04

Hej Benny
Tak for tilbudet - det vil jeg rigtig gerne. Nu kan jeg godt nok næsten ikke nænne at putte højtalerne i kælderen igen efter de er blevet olieret. Men jeg har brug for at udvide min horisont, så jeg skriver lige en pb.
Vh Bukkehave
Brugeravatar
bukkehave

Lokalitet: Århus C

Indlægaf his067 » søn 6. nov 2011 18:33

En anden måde som jeg lærte af Allan Thwaites er at holde paprøret fra en WC rulle tætsluttende over enheden og så suge med med munden over øret.
jeg har fornyligt gjort samme trick med center domen på mine Alessi studie monitorer...men de var så stive at jeg måtte bruge en støvsuger....

Venlig hilsen

Frederik
Fredmarantz skrev:Enhederne ser fine ud -

Bulen kan rettes ud ved, at du med kirurgisk præcision sætter et stykke tape godt fast I bulen og med god gefühl rykker bulen ud på plads. Lykkes det ikke helt første gang, så prøv igen. Men ingen voldsomme actions.

best of luck
Freddy
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Sorenki » søn 6. nov 2011 18:42

Jeg har på et tidspunkt skulle ordne en dome med tre buler, der ligesom skabte en stjerne af folder i midten af domen - det eneste jeg kunne gøre, var at lave et lillebitte hul i domen, og så med en bøjet nål presse bulerne ud indefra. Derefter forseglede jeg hullet med en dråbe trælim, og indfarvede hullet med maling - der er nu ingen kosmetiske beviser for at jeg har været der.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf bukkehave » man 7. nov 2011 13:13

Fint med en masse erfaringer mht udredninger af buler. Det skal nok falde nogen der søger til gode. Mine egne buler er på mystisk vis forsvundet på nær en lille en - jeg nok lader sidde da frontstoffet alligevel altid er på.
Brugeravatar
bukkehave

Indlægaf bukkehave » man 7. nov 2011 14:37

Billeder fra min mini-renovering.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Personligt synes jeg man får meget igen for den tid og de penge man har brugt.
Brugeravatar
bukkehave

Indlægaf MDA » man 7. nov 2011 14:44

Det ser flot ud, pynter altid når man gider at bruge lidt tid på finishen.

Hvis du fik højttalerne op at stå på et eller andet, vil du sikkert vinde en masse lydmæssigt.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf bukkehave » ons 9. nov 2011 11:28

Det tror jeg du har helt ret i. Derfor kigger jeg også efter nogle diskrete standere imellem 10-30 cm. I den anledning overvejer at forsøge mig på at fabrikere et sæt i træ magen til dem til jbl l100 century.
Brugeravatar
bukkehave

Indlægaf kbekke » ons 9. nov 2011 12:30

bukkehave skrev:Det tror jeg du har helt ret i. Derfor kigger jeg også efter nogle diskrete standere imellem 10-30 cm. I den anledning overvejer at forsøge mig på at fabrikere et sæt i træ magen til dem til jbl l100 century.

Post nr. 5 i denne tråd har både billeder og mål (i tommer), hvis du ikke allerede har dem:

http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=80650

-Andre anbefaler at få dem højere op, men de her ser umanerligt cool ud. Jeg mener at have set et sæt her på vh.dk også.

mvh
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf MDA » ons 9. nov 2011 14:50

jow da, jeg har 2 originale sæt :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Foregående

Tilbage til Højttalere