Celestion Ditton 66 series II reborn

Rosinen i pølseenden

Re: Celestion Ditton 66 series II reborn

Indlægaf Fredmarantz » søn 10. nov 2024 00:18

hvis der skulle være plads til lidt mere ros - så vil jeg også gerne nikke anerkendende til dette arbejde og den ildhu og bagvedliggende filosofi, som er endt med dette imponerende resultat. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf NikonSP » søn 10. nov 2024 09:57

Fredmarantz skrev:hvis der skulle være plads til lidt mere ros - så vil jeg også gerne nikke anerkendende til dette arbejde og den ildhu og bagvedliggende filosofi, som har resulteret i dette imponerende resultat. :thumbsup:

Vh
Freddy

Tak til Freddy :p :thumbsup:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf NikonSP » søn 10. nov 2024 13:51

Så har jeg lavet frontrammerne færdige.

20241109_191042.jpg

Monteret med brunt stof - selvom det ser lidt underligt rødbrunt ud på billedet?? - fra Simply Speakers. Super fin kvalitet og nemt at have med at gøre.

Da jeg fik frontrammerne var det originale stof væk, det eneste der var tilbage var de ekstra små fine hæfteklammer, som Celestion oprindelig havde brugt til deres montering af frontstoffet. De var klammet i med nøjagtig sammen afstand hele vejen rundt, helt inde i kanten af en 1 cm reces på bagsiden af frontrammen, hvor frontstoffet var monteret. Bare en super flot og gennemtænkt montering :OLO:

Ganske anderledes forholdt det sig med det nærmest voksdug lignende grålige 'stof', som en tidligere ejer har monteret, nok for at det skulle passe med de malede overflader. Det var både rigeligt limet og rigeligt klammet nærmest ud over det hele :(

Jeg fik fjernet det hele, fik repareret/spartlet recessen og fik frontrammerne malet i passende brun farve. Jeg har nu udelukkende limet stoffet fast i recessen lavet til formålet med kontaktlim 3035 fra Simply Speakers og kun brugt 1 klamme i hvert hjørne, til at fastholde hjørnesamlingen.

Til afslutning monterede jeg de 2 Celestion logoer, - og de har deres egen historie:

20241109_191053.jpg

20241109_191104.jpg

Da jeg fik frontrammerne var der desværre ikke nogen logoer mere. Jeg brugte så pænt lang tid på i det hele taget at finde ud af, hvordan de logoer så egentlig skulle se ud. Der var 2 muligheder, som jeg eftersøgte med Google, absolut uden held. Herefter lavede jeg en søgeagent på eBay til formålet.

Endelig om længe fik jeg en besked fra eBay om nogle skilte der var lagt op. Det viste sig at være en vældig vrangvillig englænder, som egentlig ikke vidste om han overhovedet ville sælge dem?????? - og længere hen, fandt han så ud af, at han forresten ikke ville sende til Danmark. Jeg kan godt selv se, at det lyder underligt, men det var virkelig sådan det foregik.

Det var så der forummets his067 kom mig til hjælp. Enden blev, at his067 bestilte skiltene på ebay, fik dem tilsendt og havde dem med til Træf 2024. Det var vel den nærmeste omvej :lol:

1000 tak til his067 for hjælpen :Thumpsup: :Thumpsup:

Det er ikke underligt, at dette projekt har taget tid :shock:

20241110_155903.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf KenRas » man 11. nov 2024 10:21

Det er jo intet mindre end perfekt - flot arbejde :thumbsup:
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf his067 » man 11. nov 2024 11:42

Det havde jeg glemt, men det er godt at se at de skilte er kommet til ære og værdighed.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Højttalere