JBL L100 vs. B&W DM6

Rosinen i pølseenden

Re: JBL L100 vs. B&W DM6

Indlægaf Louis » tors 13. maj 2010 10:01

Zakken skrev:
r-l-b skrev:HPM 100 fra Pioneer fiskede vi op fra containeren forleden - min kammarat har dem - de er ret gode til rock
Man kan regulere diskant og mellemtonen på fronten, ganske meget - så de kan også spille andre genre

Narj narj narj narj da. Har lige købt et sæt HPM-100 i dyre domme, og alt jeg behøvede at gøre var at køre dit haveaffald væk. Ler*

Hvad måtte du slippe for dem? Og blev de sort i sort; eller træ, der fandtes vist begge dele?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf MDA » tors 13. maj 2010 10:05

Der var et sæt tilsalg på DBA mener det var omkring 1500kr de stod til, mon det er dem som Zakken har købt ?*
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Zakken » tors 13. maj 2010 10:06

Louis skrev:Hvad måtte du slippe for dem? Og blev de sort i sort; eller træ, der fandtes vist begge dele?

De er i træ og endte i 1200.- Jeg tror det er en rimelig pris.
Zakken

Indlægaf Zakken » tors 13. maj 2010 10:07

MDA skrev:Der var et sæt tilsalg på DBA mener det var omkring 1500kr de stod til, mon det er dem som Zakken har købt ?*

Jep... De stod til 1200.- Manden var ikke til at handle med. Vred* Thumps up*
Zakken

Indlægaf MDA » tors 13. maj 2010 10:08

1200kr synes jeg også er en meget fair pris.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Zakken » tors 13. maj 2010 10:11

MDA skrev:1200kr synes jeg også er en meget fair pris.

Det tror jeg. Nu skal jeg så bare ha solgt de 3 sæt højttalere jeg har i overskud.
Men for at blive lidt på sporet, var det så ikke L100 der blev spillet på ved vintagetræf 2009, hos Freddy og ?

Jeg får mine HPMér hjem i morgen og er spændt på hvordan de lyder i forhold.
Zakken

Indlægaf Louis » tors 13. maj 2010 10:28

Zakken skrev:

Det tror jeg. Nu skal jeg så bare ha solgt de 3 sæt højttalere jeg har i overskud.
Men for at blive lidt på sporet, var det så ikke L100 der blev spillet på ved vintagetræf 2009, hos Freddy og ?

Jo det var det vist, en L100 Century, mener jeg. Santasshooter kan nok huske det i detaljer.

1200 er en meget rimelig pris. jeg har set sæt til 3000 dkr ,- Ganske vanvittigt hvis du spørger mig.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Sorenki » tors 13. maj 2010 15:44

Louis skrev:
Zakken skrev:

Jo det var det vist, en L100 Century, mener jeg. Santasshooter kan nok huske det i detaljer.

1200 er en meget rimelig pris. jeg har set sæt til 3000 dkr ,- Ganske vanvittigt hvis du spørger mig.

der var to sæt på hald - det ene et sæt L100 Century det andet et sæt 4311b
der er ingen umiddelbar forskel på de to - samme størrelse, samme enheder.
l100 var "consumer" modellen, designet til at stå på et par standere (af JBL i valnød) de er kosmetisk mere gennemtænkt end 4311b som er en studie kontrolmonitor - den har bassen placeret i toppen, således at bafflen er "vendt" i forhold til L-100 modellen, dette var fordi diskanten skal være så tæt på ørehøjde, og denne model tit stod på mixerpulten - derfor flyttede man bassen i toppen så diskanten stadigvæk var i nogenlunde samme højde.

1200 kroner er en MEGET rimelig pris - jeg er rede til at smide 3000 kroner efter et sæt, jeg vil heller ikke give synderligt mere, men jeg synes det er et fund!
mange gange tillykke! :thumbsup:
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf TMFH » tirs 18. maj 2010 15:56

bjerager skrev:Hejsa
Jeg har et par B&W DM6, men idiot som jeg er er jeg fristet af at prøve noget andet. Så - et par JBL L100 Century frister lidt, men hvordan er de lydmæssige forskelle? Jeg har ikke prøvet JBL før, men er meget nysgerrig.

Min kone er heller ikke udelt begejstret for de B&W'er... de ligner, tjae.... og fantastisk kosmetisk stand er de heller ikke ligefrem i...

Jeg er selv stor B&W fan...af de gamle, som er til at betale vel at mærke. Hvis du er glad for lyden i DM6'eren, men gerne vil enes med konen, så skulle du måske kigge efter et sæt DM7'ere. De spiller rigtig godt...er en smule varmere, og har en anelse blødere bas. ...og så ligner de ikke en gravid pingvin ;)
Billede
Billede
Jeg har selv et sæt DM6 og DM7 sat til til hverdag...og DM6'eren er faktisk flot i sit særpræg synes jeg, den kræver bare lidt plads omkring sig. :)
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Indlægaf bjerager » tirs 18. maj 2010 18:11

TMFH skrev:
Jeg har et par B&W DM6, men idiot som jeg er er jeg fristet af at prøve noget andet. Så - et par JBL L100 Century frister lidt, men hvordan er de lydmæssige forskelle? Jeg har ikke prøvet JBL før, men er meget nysgerrig.

Min kone er heller ikke udelt begejstret for de B&W'er... de ligner, tjae.... og fantastisk kosmetisk stand er de heller ikke ligefrem i...

Jeg er selv stor B&W fan...af de gamle, som er til at betale vel at mærke. Hvis du er glad for lyden i DM6'eren, men gerne vil enes med konen, så skulle du måske kigge efter et sæt DM7'ere. De spiller rigtig godt...er en smule varmere, og har en anelse blødere bas. ...og så ligner de ikke en gravid pingvin ;)
Billede
Billede
Jeg har selv et sæt DM6 og DM7 sat til til hverdag...og DM6'eren er faktisk flot i sit særpræg synes jeg, den kræver bare lidt plads omkring sig. :)

Jeg har også været lidt smålun på DM7'erne, men blødere bas - jeg ved ikke...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf TMFH » tirs 18. maj 2010 23:49

bjerager skrev:
TMFH skrev:

Billede
Billede

Jeg har også været lidt smålun på DM7'erne, men blødere bas - jeg ved ikke...

Det er jo svært at beskrive lyd, men 'blødere' var ikke ment på den udefinerede svampede måde :Briller:
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Indlægaf bjerager » tors 17. jun 2010 00:13

Så er der efter alt at dømme et par JBL L100 undervejs - men et spørgsmål melder sig. De skal jo have nogle passende fødder at stå på, og jeg har også læst, at de har det fint med at være let vinklet bagover - så hvad ville være en god idé at gøre ved dem? Jeg er ikke bange for selv at svinge en sav, for eventuelt at lave et par passende fødder, men inputs og idéer ønskes.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Indlægaf j3n2 » lør 19. jun 2010 18:27

Har lige selv købt mig et par L100 og er rigtig godt tilfreds :)
Mine står på tunge jernstandere, og er hævet 50cm og tiltet en anelse (ca. 5grader) bagover. -det er hvad jeg kunne finde frem til, skulle virke bedst.

her er hvad jeg ellers kom forbi
http://www.troelsgravesen.dk/JBL_L100_builders.htm
http://www.troelsgravesen.dk/JBL-L26-3w ... inal_3.jpg
http://www.audioheritage.org/vbulletin/ ... dimensions
j3n2

Geografisk sted: viborg

Indlægaf bjerager » tirs 29. jun 2010 18:11

Så fik jeg mine JBL L100. De står på mit arbejde lige nu, men jeg har da fået lyttet til dem. Og de spiller sgu meget godt. De er ikke i den bedste kosmetiske stand, f.eks. mangler skumgummiet rundt om diskanten. jeg har set, at nogen har brugt filt i stedet, og jeg kan også se, at nogen har valgt at bruge neopren. Nogen der har erfaringer med forskellige typer skum om diskanten?

Frontgitteret ser anderledes ud end på andre L100 jeg har set. Der sidder skumgummi på fromten, men det har ikke det karakteristiske firkantede mønster, og så har de en kant i samme slags træ, som højtaleren er fineret med.
bjerager

Indlægaf Edge » tirs 29. jun 2010 19:52

har ingen erfaringer i matriale om diskanten, men en tanke kunne være kork? det er jo meget brugt som underlag og deslige.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere