Hjælp til forlængelse af A-25 ledninger

Rosinen i pølseenden

Re: Hjælp til forlængelse af A-25 ledninger

Indlægaf cdp » man 21. jan 2013 23:34

Det allerbedste var vel en ny ledning i den rigtige længde - nu om dage er det til at betale.
I mine unge dage kunne diverse hifiprofeter ikke få højt. ledningerne tykke nok - og prisen fulgte proportionelt med.
På den anden side handler det jo bare om en god forbindelse, hvor en vekselstrøm kan vandre uden tab og modstand...

apropos ledningsføring, kunne der jo laves en tråd om, hvordan vi pænest kan skjule/ placere diverse tilslutninger af vore apparater. Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Max » tirs 22. jan 2013 22:43

Nu er problemet vel ikke at den 1060 ikke kan lide lange højttalerledninger ?
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf Fredmarantz » tirs 22. jan 2013 23:29

arhh - Det har jeg nu aldrig på adskillige raske 1060'ere oplevet.

Jeg synes, at man skal forsyne den 1060 med et konventionelt input og et par almindelige højttalerkabler evt. forlænget med en kronmuffe, og at dét er gjort ordentligt - så forudser jeg, at det spiller.
Så vidt jeg forstod, så virkede lyden på FM fint (hvor fa'n er dét indlæg blevet af? -eller drømmer jeg?)- men jeg kunne ikke udlede, om det var MED de nye kabelforlængelser eller ej.
Der er nu flere steder rent betjeningmæssigt, det kan gå galt:

Sidder forbindelsen mellem pre og power amp i omme bagpå?
Er der snavs i indgangsvælgeren eller andre steder og at dette tilfældigvis falder sammen med dette forsøg?
Er højttalerne slået til i forsøget?
find selv på flere...

Meld gerne ind Burdette - og fortæl lige en smule mere nøjagtigt, hvad du har gjort - evt. med billeder? - vi skal nok få fundet fejlen....
Sig mig - er jeg ved at blive gammel - eller er der fosvundet nogle informationer i tråden? - Jeg synes, at der var noget om at FM virkede og synes også, at der var noget om at det var et specielt signal, du fodrede Marantz'en med - hvor er det blevet af? - eller tilhører det en helt anden tråd?

Edit: JO - det ER mig, der er ved at udvikle alderdom -

De indlæg og den info, som jeg savner og åbenbart har fået blandet godt og grundigt tilhører en helt anden tråd - nemlig denne viewtopic.php?f=556&t=3097&start=15
Sorry for that :Gammel:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf burdette » ons 23. jan 2013 10:48

Kan det have nogen betydning hvilken type muffe jeg bruger? Jeg tænker det måske er dér, den er gal?
burdette

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Max » ons 23. jan 2013 11:17

Kan du ikke tage nogle billeder der viser hvad du har lavet ?
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Foregående

Tilbage til Højttalere