Flot gået - og..jeg har ikke rigtigt givet mit besyv før nu, da min søn (tvunget af mig) er ved at formatere og genopbygge min pc med nyt styresys osv. dette har forhindret mig i at "komme til fadet " - vintagehifi.dk .
Ang skum v. diskanterne - det skal selvfølgelig være skum og ikke gummi o. lign. Det ser helt rigtigt ud- og hvis man ikke kan høre positiv forskel, så kan det ligesågodt se rigtigt ud.
mellemtoner: Jeg synes, at det måtte have været svært at tænke dén ud

Vedr. Delefilter og originalitet mv.: Jeg forstår dig meget (ved du jo) mht. til originalitetsprincippet - dog har jeg læst lidt af Klaus' betragtninger også - og inden jeg bliver for hellig, så må jeg jo også krybe til korset og vedstå, at jeg for mange år siden , for at få mine JBL'er til at lyde "bedre", fik indbygget en art powercompression-filter (udviklet af JBL/Harman/Ringkøbing til proff brug) og fik dette indsat i mine. Dette er gjort m. klemme og kan (som Klaus også advokerer for) reverseres hvis det ønskes.
Jeg kunne godt tåle at se lidt mere i detaljen, hvordan din træoveflade er kommet til at fremstå efter behandlingen - dette kan sikkert være svært at fotografere, men så har jeg heldigvis lejlihed til at besigtige dem "live" - hvilket jeg glæder mig til.
men foreløbig...tillykke med det flotte resultat!! - det varmer at se!
Den m. de fine re-issues af skumfronter og trærammer kan blive en dyrere sag, men det er vel noget, som man kan vente med til lotto-gevinsten er i hus - det kan jo heldigvis spille som tilsigtet allere nu!
Man kunne vel anlægge den synsvinkel, at hvis du har fået højttalerne til "mennskepenge", så er der lidt at gøre med til resten af restaureringen - og det er tilmed heldigt, at det ville kunne vente lidt..
vh
Freddy