IMF TLS80-2

Rosinen i pølseenden

Re: IMF TLS80-2

Indlægaf id19 » ons 29. maj 2013 09:03

Ups, det var en skrivefejl den hedder selvfølgelig DH 120, vistnok den mindste de har lavet.
Højttalerene bliver monteret i eftermiddag, er spændt på resultatet.
Jeg har et diagram over delefiltret, men kan ikke umiddelbart uploade.
Magneplanar MG2, IMF TLS80-2, Sonus Faber Minuetto, Mange B&W, Hafler, QUAD, Audioanalyse, Snell o.m.a.
id19

Geografisk sted: 5591 Gelsted
Lokalitet: Fyn

Indlægaf Hackenberg » ons 29. maj 2013 09:38

mcs_5 skrev:
Hackenberg skrev:Undskyld, Mikkel, men det er producent-B..S...

Ikke altid.

Men prøv uden kærner. DET gør en forskel!!!

Men hvis du skifter fra en spole med tyk tråd og kærne, til en spole med samme trådtykkelse uden kærne, giver det en stor forøgelse i modstand. Hvis spolen sidder i serie med basenheden, kunne en god kærne være bedre (efter min mening).

Venlig hilsen

Mikkel

Prøv at tage basserne eller mellemtonerne ud og mål på dem. Bare forskellen på Fres gør diskussionen om seriel modstand i spoler ligegyldig. I rest my case.
Gå efter den bedste lydkvalitet! = spoler uden kærner.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf id19 » ons 29. maj 2013 20:13

Så kom de op at køre igen, lyder bare godt. Bassen er fast, tør og dyb, mellemtone og diskant er meget detailleret og behagelig, før var øvre mellemtone nærmest skinger, så det kunne godt betale sig med nye komponenter. De nye delefilterkomponenter er meget større end de originale, særligt dem på 60 og 100 mfd, så de er loddet lidt i lag, og spolerne står på højkant. Men helt igennem en rigtig godt resultat.
Den lille Hafler bliver også varm (meget) ved moderat lydstyrke, og selvom det lyder ganske godt, skal jeg på jagt efter noget andet og større.
Magneplanar MG2, IMF TLS80-2, Sonus Faber Minuetto, Mange B&W, Hafler, QUAD, Audioanalyse, Snell o.m.a.
id19

Geografisk sted: 5591 Gelsted
Lokalitet: Fyn

Foregående

Tilbage til Højttalere