Som gode sæt højttalere der er til at handle for penge kan jeg anbefale JBL, B&O, Mission, B&W, Sony, Wharfedale, KEF, Monitor Audio, Martin Logan, Snell, Altec Lansing, AR - og flere andre...
Nej vel - det duer ikke rigtig...
Jeg er meget enig med Henning når han skriver at
spuncut skrev:Hvis man så derefter trækker folks præferencer mht. yndlingsprogrammateriale og hvordan de syn's det skal lyde ned over, kan man sagtens ende op med en konkurrence i hvem der holder mest af egne højtalere, en disciplin man ofte ser udøvet på fx. Facebook. Jeg mener derfor at det er vigtigt at gøre op med sig selv hvilke kvaliteter man prioriterer højest når man skal vurdere kvaliteten af en højtaler (forstærker, pick-up m.m.) samt hvilket programmateriale man først griber efter når der skal testes grej.
Hvis vi skal have en brugbar og kvalificeret debat om "et godt sæt højtalere" "der er til at handle for penge" må man vide mere om til hvad - og sammen med hvilket andet udstyr - de skal bruges. Og hvad er budgettet?
Ellers er det som at spørge om hvad nogen synes er "en god bil, der ikke er for dyr".