B&O højttaler

Rosinen i pølseenden

Re: B&O højttaler

Indlægaf spuncut » man 15. maj 2017 01:11

AD5060:
776192-philips-ad5060-midrange-speakers-4-inch-pair-working-excellent.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf his067 » man 15. maj 2017 07:40

Så kommer så det spændende spørgsmål: er de værd at samle på? Kabinettet er flot, men jeg har allerede så mange højttalere....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » man 15. maj 2017 07:47

Er det ikke op til dig, og lyden, at afgøre det?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf his067 » man 15. maj 2017 08:55

Jo det er det jo, men jeg syntes lige at jeg ville være helt sikker på, at jeg ikke vanhelligede en højtaler, hvis kvaliter jeg ikke selv anerkender, men som mange andre ville sætte pris på. Det er jo, f.eks. Ikke alle der kan lide en JBL Paragon, men det betyder ikke at den skal have en tur med rundsaven.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf Captain Phoenix » man 15. maj 2017 09:17

his067 skrev:Jo det er det jo, men jeg syntes lige at jeg ville være helt sikker på, at jeg ikke vanhelligede en højtaler, hvis kvaliter jeg ikke selv anerkender, men som mange andre ville sætte pris på.

Det tjener dig til "ære" (eller hvad man skal sige) at tjekke om det er skjult guld du har fat i inden den ændres.
Beovox 3702 er en OK højttaler (de variationer jeg har mødet, ihvertfald), men ikke noget unikum. Den ses ikke så sjældent til salg, så den er ikke uerstattelig.
Din ser ud til at være modificeret - eller ihvertfald er udskæringerne i forpladen vist ikke designet til de enheder, der sidder i.
Alt-i-alt vil jeg sige, at hvis en vintage højttaler skal omdannes til reol eller barskab, så er dette eksemplar vel en rigtig god kandidat.
Good luck - lad os se hvordan den ender :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf his067 » man 15. maj 2017 12:26

Captain Phoenix skrev:
his067 skrev:Jo det er det jo, men jeg syntes lige at jeg ville være helt sikker på, at jeg ikke vanhelligede en højtaler, hvis kvaliter jeg ikke selv anerkender, men som mange andre ville sætte pris på.

Det tjener dig til "ære" (eller hvad man skal sige) at tjekke om det er skjult guld du har fat i inden den ændres.
....
Alt-i-alt vil jeg sige, at hvis en vintage højttaler skal omdannes til reol eller barskab, så er dette eksemplar vel en rigtig god kandidat.
Good luck - lad os se hvordan den ender :p

Jeg husker endnu med gru den historie, jeg fik fortalt af en af medarbejderne ved Nationalmuseet:En graver ved en af vores kirker fik en 1200-tals altertavle, som havde stået opmagasineret i mange år, som aftrædelsesgave: Altertavlen står nu---afsyret, uden nogen spor af den middelalderlige bemaling og formodentligt godt udtørret efter en omgang ludbehandling---som en del af graverens hjemme-bar! :QQS: Menighedsrådet fik en ordentlig røffel.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Foregående

Tilbage til Højttalere