Fredmarantz skrev:De er skisme flotte - UG til Finerarbejdet.De har den der særlige mørke nødde -JBL- Finér - hold da op, hvor den flot.
Og godt, at du fandt en vinder ift din smag.
Det med billederne har vi haft oppe flere gange-jeg har også problemet - tror ikke, at det er et forumteknisk problem. Lykkedes det nogen sinde at få en løsningsmodel på plads?
Vh
Freddy
Jeg tager altid billeder i Raw-format og derfor skal jeg ha' filerne forbi et fremkalder-program hvor jeg også kan ændre orienteringen. Måden hvorpå orienteringen ændres i fremkalderprogrammet er ved at "stable" billedfilen om således at datarækkefølgen ændres. Andre billedbehandlingsprogrammer ændrer orienteringen ved skrive orienteringen i billedfilens exif-metadata og lade det være op til modtagerens program at læse exif og vende billedet i forhold til det, helt fint hvis ellers exif bliver læst men det gør phpbb ikke. Først når der klikkes på billedet overtager et andet program som læser exif og vender billedet korrekt.
Hvis man således anvender et "flinkt" program som fx. Adobe Photoshop til at skalere og vende billeder eksisterer der ikke noget problem fordi photoshop både ændrer exif og datasekvens. Balladen opstår derimod hvis billederne uploades ufortyndet fra noget æble/android-legetøj.
MVH Henning