pqrannes skrev:Apropos Vintage Isophon så er mine PH2132E kommet ud af gemmerne og er blevet skruet i min OB-plader.
Det gav mig anledning til at kigge på den lille kondensator, der sidder som "delefilter" inden koax-diskanten.
Et sted på nettet står der at det er en 5 MFD NP kondensator. Er det også det der står her?
PQR
Tonni skrev:Dejlig fortælling Peter! Men må jeg (vi) også se billederne?
pqrannes skrev:Apropos Vintage Isophon så er mine PH2132E kommet ud af gemmerne og er blevet skruet i min OB-plader.
Det gav mig anledning til at kigge på den lille kondensator, der sidder som "delefilter" inden koax-diskanten.
Et sted på nettet står der at det er en 5 MFD NP kondensator. Er det også det der står her?
PQR
kj2005 skrev:pqrannes skrev:Apropos Vintage Isophon så er mine PH2132E kommet ud af gemmerne og er blevet skruet i min OB-plader.
PQR
Nej , ligesom på billedet af PH2132E fra nettet ser den viste kondensator ud til at være en 5uF /35V polariseret elektrolyt fra Siemens/Elko/ROE....jeg fik aldrig forsøgt med en bedre kondensator til diskanten i PH2132E, men du har muligheden!
Mvh. Kim
pqrannes skrev:
Tak. Min søn August (aqrannes) har lige vist mig, hvordan jeg måler (små) kondensatorer med et Iso-Tech multimeter, som er strandet her. Jeg starter med at måle på de kondensatorer, der sidder på Isophonerne.
PQR
kj2005 skrev:kj2005 skrev:
Et spørgsmål mere omkring metaloxid modstande.
Mvh. Kim
Mit spørgsmål er om metal oxid modstande er bedre til signal overførsel end kulstofmodstande og metalfilm modstande?... og hvad 300ppm ændring i modstanden ved en mox modstand afhængig af temperaturen har af indflydelse på signal overførslen?
..jeg må spørge hvad professoren har af kommentarer til mox modstande vs kulstofmodstande vs metalfilm modstande i et højttaler delefilter?
Mvh. Kim
spuncut skrev:Hej Kim
Jeg skal love for at der bliver gjort noget ud af det, flot arbejde![]()
Afstivningen er vigtig, tag til eksempel Dantax S100 som enhedsmæssigt har potentiale til at være en superhøjtaler, men grundet udførelsen i tyndt spånplade drukner gengivelsen i resonanser. Synd at smide en gang ellers gode enheder i en sådan en "sildekasse". Helt anderledes forholder det sig med Beovox 6700 hvor man sagtens kan mærke i ryggen at der er brugt penge på træ![]()
MVH Henning
Dan63 skrev:Hej Kim.
Nu kan jeg desværre ikke se, hvordan du har afstivet dine kabinetter, men hvis der ikke er mulighed for afstivning mellem for- og bagplade cirka bag basenheden, kan du evt. placere et par passende lister med 45 graders snidtflader og sæt dem ind mellem bag- og sidepladerne.
Du kunne måske også bruge noget blygummi der, hvis man ellers stadig kan få fat i det. :-)
Blot et par ideer. :-)
Mvh Dan
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster