msg1979 skrev:Jeg lurede lidt på dem også må jeg indrømme. Men har desværre for meget stående. Gad godt høre dem pga det ry de har... Kan du ikke smide nogle indtryk afsted?
Hvad var det med den bas (white belly)? Kan se de findes i MANGE udgaver fra forskellige producenter. Så Den er jo lidt af en jungle den speaker :)
Jo da

Mine er Swisstone 15 ohms versionen. Whitebelly betyder (så vidt jeg ved) at den ene bas kan være skiftet på et tidspunkt. Forskellen er, at der inde omkring dustcap'en er en lille gennemsigtig (på min ihvertfald/andre gange er den hvidere) silicone "fuge". Er dog selv i tvivl om min er whitebelly, da den som sagt ikke er hvidlig på nogen måde. Det har eftersigende ingen lydmæssige konsekvenser, så på den måde er det ret ligemeget.
For mig er højttaleren eminent til at hive det vigtigste frem i musikken - det er en glimrende formidler af musikkens nerve. Yderligere klinger alle instrumenter og stemmer utroligt naturligt - her er den bedre end nogen anden højttaler, jeg har hørt. Jeg hører meget jazz og 60er sing'a'songwriter musik på dem, og det gør de fremragende. Men jeg hører også meget klassisk P2 om aftenen, og de kan altså også et eller andet med klassisk musik. Igen finder de frem til nerven, og violiner, som jeg tit synes kan lyde lidt ferske, lyder bare.....rigtigt. MEn kan de spille bas? Ja, utroligt nok, og det, der er, er nok for mig.
Til admin - denne tråd skal naturligtvis ikke hi-jackes helt af mine Rogers, og jeg skulle måske have lavet en tråd for mig selv. Pludselig greb det om sig, og hvis der føles for det, må indlæggene gerne flyttes til en seperat tråd.
Sommer