Basenhed til B&W DM6 søges

Rosinen i pølseenden

Basenhed til B&W DM6 søges

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 03:08

Jeg er kommet til at brænde basenheden til en af mine gode gamle B&W DM6 højtalere af (Den har Ref No. BW 250). Jeg er derfor på jagt efter en lignende enhed. Ved nogen hvor jeg finder sådan en - eller en der kan bruges i stedet? Jeg bor på Sjælland.
B&W_DM6_b2.jpg
B&W_DM6_a2.jpg
B&W_DM6_c2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
madsrichard

Re: Basenhed til B&W DM6 søges

Indlægaf bjerager » søn 29. maj 2011 08:27

Jeg har selv gjort det samme engang med de højtalere - held og lykke, det lykkedes aldrig mig at finde et par enheder
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 09:02

Hej bjerager. Tak for de opmundtrende ord... Skyldes det at de enheder er så specielle, så man ikke kan finde en enhed fra et andet mærke, der passer?
madsrichard

Indlægaf bjerager » søn 29. maj 2011 09:52

De originale enheder er ret sjældne efterhånden, fordi det er en gammel højtaler - b&w har dem ikke selv liggende mere.

Muligvis kan du finde nogle erstatningsenheder. men så tror jeg også du skal modificere baflen på højtalerne, på grund af enhedens form. Lidt vanskeligt, så vidt jeg husker. Der sidder noget riflet plastik på baflen omkring bassen.
Jeg har ikke de data på enheden, som man skal bruge for at finde en erstatningsenhed til dem.

Jeg ærgede mig gul og grøn og grøn over, at jeg i sin tid kom til at sende DC ud i dem, jeg havde. Af en eller anden grund sprang sikringerne ikke, og hverken mellemtone eller diskant tog skade - sjovt nok...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 10:02

Tak for input! Nu er jeg i hvert tilfælde opmærksom på at det kan blive lidt af en udfordring.
madsrichard

Indlægaf MDA » søn 29. maj 2011 10:59

Hej og velkommen til :Thumpsup:

Du bliver nok nødsaget til også at søge uden for de danske grænser, prøv at søge jævnligt på eBay så skal der nok dukke noget op.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf LarsW » søn 29. maj 2011 13:50

Ikke nogen nem opgave, at finde div. enheder til B & W højtaller, men måske kan disse hjælpe dig.

Linket er:
http://bwgroup-support.com/

En prisliste:

http://bwgroup-support.com/partslist.html

Kunne ikke finde din basenhed ( BW 250 ) til DM 6, men du kan jo altid skrive til dem og spørger dem
og om de vil sælger til Danmark. De skriver at de ikke sælger uden for USA ( North Amerika ), men derfor
kunne det godt være at de gjorte en undtagelse :) eller måske henvise til en forhandler i Europa der kan hjælpe.

Samt div. servicemanualer m.m:

http://bwgroup-support.com/bwserviceman ... D_DMSeries

Går iøvrigt udfra at du har checket sikringen F1 ( 2.5 Amp ) som sidder foran din DM6, at den ikke er gået.
Er den gået, tjaaa så spiller din bas ikke. Den anden sikring F2 ( 0.315 Amp ) som også sidder på fronten, er til din diskant.

Håber at du kunne bruge det til noget og iøvrigt hjertelig velkommen her til forummet.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 15:00

Hej Lars. Tak for husker. Men ja, bassen spillede når jeg satte en ny sikring i, men den skratter markant når jeg skruer lidt op. Det må da være kaput, ikke sandt?
madsrichard

Indlægaf MDA » søn 29. maj 2011 15:24

Skratter den mens du skruer op, eller skratter den konstant?
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 15:39

Den skratter konstant når den kommer over et vist volumen.
madsrichard

Indlægaf MDA » søn 29. maj 2011 15:44

Kan du ikke prøve at flytte den ødelagte enhed over i den højttaler som virker, så kan du finde ud hvor fejlen ligger.

Jeg ville passe på med at flytte den gode enhed over i den ødelagte, hvis nu fejlen ikke ligger i enheden.
Beter save than sorry :ide:
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf LarsW » søn 29. maj 2011 16:07

madsrichard skrev:Den skratter konstant når den kommer over et vist volumen.

Nu har du vel prøvet, at bytte om på ventre og højre højtaller, så du kan udlukke at det
ikke er din forstærker der har et problem. Derpå tænker jeg at udgangen på din ene
kanal ikke er halvvejs stået af så den begynder at " klippe".

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 16:14

Hej Lars. Ja, det fik jeg prøvet. Og nej, det er ikke forstærkeren. Men god pointe.
madsrichard

Indlægaf madsrichard » søn 29. maj 2011 16:16

@MDA - hov, det har jeg da ikke prøvet. Det skal jeg nok gøre. Vender tilbage om lidt...
madsrichard

Indlægaf LarsW » søn 29. maj 2011 16:21

MDA skrev:Kan du ikke prøve at flytte den ødelagte enhed over i den højttaler som virker, så kan du finde ud hvor fejlen ligger.

Jeg ville passe på med at flytte den gode enhed over i den ødelagte, hvis nu fejlen ikke ligger i enheden.
Beter save than sorry :ide:

madsrichard skrev:@MDA - hov, det har jeg da ikke prøvet. Det skal jeg nok gøre. Vender tilbage om lidt...

:cool1: Tjaa, en fejl i dit delefilter kan jo også forekomme.

Mvh.
LarsW
Brugeravatar
LarsW

Næste

Tilbage til Højttalere