af his067 » søn 22. jul 2018 22:43
Da High fidelity i sin tid anmeldte Quad ESL63/SW63 versionen, havde de ikke meget tilovers for delefiltret "Konstruktionen er udstyret med integrerede kredse, hvis kvalitet må betegnes som jævn...". Herovre kalder vi det "damned with faint praise". HF skrev videre, at der var et opgraderet filter på vej (i november 1993).
Er der nogen af jer, der ved, om HF nogensinde kommenterede om det opgraderede delefilter (og om jeg måske har sådan et "opgraderet" filter?). Det kunne jo spare en masse problemer og modifikationstid....
Forøvrigt fortsætter jeg mit Vintage-kætteri: Jeg bruger for tiden to Icepower 50ASX forstærkere til at drive dem.
Det lyder RET godt.
Egentlig købte jeg mine Meridian 105ere til at drive SW63 og håbede på at bruge Radford MA50 til ESL 63. Men Icepower lyder faktisk rigtigt godt, så jeg overvejer at bruge en Lyngdorf 3400 (som jeg formoder kan bruges som delefilter!) og Meridian 105 eller to XTZ Icepower forstærkere (med hver kanal hooked op til én basenhed (der er jo to af dem i hver SW63). Men så bliver jeg jo måske tvunget af samvittighedskvaler til at træde tilbage som redaktør....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.