"SKYBRUD"

Rosinen i pølseenden

"SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 17:18

Vi har jo haft det vilde skybrud her i København, og næsten alle kældere har stået under vand, så et utal af containere
har fyldt i gaderne den sidste måneds tid, som en ægte hifi-jæger har jeg været på jagt, og det er blevet til 2stks lenco l75 den ene som ny, og et Tandberg set-up, alt sammen givet videre til familie og venner, men i dag fandt jeg
noget interessant lige rundt om hjørnet i en travl forretningsgade.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 17:18

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 17:19

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 17:24

Lowther pm 6, de har næsten samme serie nummmer, de skal recones ellers er de i rimelig god stand bortset fra at jeg tror at keglen i midten mangler, dog har jeg set at nogen på nettet spiller uden, jeg køber et kit på Ebay.de.
glæder mig vildt til at høre dem, er der nogen her på siden der kender dem??? :p
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf csso » lør 13. aug 2011 17:43

Det ligner en Hørning konstruktion - mener den hedder Agathon.

http://www.positive-feedback.com/Issue20/horning.htm

Men måske der er nogle mere kyndige der har et bud :-)

og i den grad tillykke - hvis det er en Agathon har du dig en fantastisk lydformidler der!!
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 18:18

Hej, desværre er det ikke hørning, på den står der Bugre Hifi/super ace Horn, min kæreste har endnu engang sat foden i døren "no Go" :evil: , så kabinetterne bliver nok solgt/givet væk.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf csso » lør 13. aug 2011 18:36

Det havde vel egentlig også været for godt til at være sandt, hvis det var et sæt Hørning :D

Det lader til at det er et selvbyg kit.

http://ing.dk/artikel/96617-hoejttalers ... -for-alvor
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Gottschalck » lør 13. aug 2011 19:09

Det er et ACE horn fra High-fidelity fra engang i 70'erne. Har selv haft et sæt med en Lille Isophon 5" enhed og de spillede glimrende.

Fint fund iøvrigt

Lowtherne kræver en sikker hånd, hvis svingspolerne ikke skal skrabe på, men det klarer du sikkert.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Gottschalck » lør 13. aug 2011 19:13

glemte lige - ja keglerne i midten mangler, dem Lowther selv kalder Phasing Equalizer
Jeg er da forøvrigt interesseret i kasserne, hvis du skal afsætte dem.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Tonni » lør 13. aug 2011 19:16

Et stort tillykke med fundet!!!

Og ikke for at træde Casper over tæerne. - Men de ACE horn er ret (læs ret meget) gode!!!
Havde jeg boet i det sjællandske, havde jeg absolut ikke tøvet med at spørge på dem!!!

Og ja jeg kender dem! - Både enhederne, som jeg selv spiller med, og hornene, som en af mine venner har i den mindre ACE (uden Super).
De PM6'ere har en ret god mikrodetaljeopløsning og en formidabel dynamik, både når det kommer til mikro og makro... Men træerne vokser ikke ind i himlen, og de er kendt for nogle faseproblemer i området omkring de 6.5 KHz som giver dem et karakteristisk tilsæt populært kaldet Lowther-shout! - Kan forestille mig at de sorte projektiler er skruet ud for måske at hidse dem lidt ned???
I øvrigt har jeg snakket med en af mine gode venner om netop SuperACE. Han har selv haft dem og foretrak dem over Acousta og Voigt's gulvhorn, - samt mine Duelund... :( Ja han spiller selv Lowther, og har gjort det i alle de ca 29 år jeg har kendt ham. - Dog Audiovector med PM4A, som var dem der erstattede hans SuperACE...

Men giv de ACE en chance, det fortjener de! (suk, med den geografi :D)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4823
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf csso » lør 13. aug 2011 19:24

Føler mig ikke trådt over tærne (kan ikke se hvordan jeg skulle det) - troede som skrevet først det var et sæt Hørning.
Googlede blot oplysningen om Bugre Hifi/super ace Horn, og den linkede side kom op.

Jeg kender dem slet ikke ;) - men hvis de er så gode så vil jeg da stemme i koret, og anbefale at dde bliver restauret og brugt - enten af finder selv, eller et andet heldig asen :cool1:
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf r-l-b » lør 13. aug 2011 19:38

Ehapa skrev:Hej, desværre er det ikke hørning, på den står der Bugre Hifi/super ace Horn, min kæreste har endnu engang sat foden i døren "no Go" :evil: , så kabinetterne bliver nok solgt/givet væk.




Jeg har på et tidspunkt haft ace horn i slut 70erne - jeg tror det var de små - med en coral flat 8 enheder opad og så på siden mod lyttepositionen en lille diskant som lige gav lidt retning på lyden - delefilteret var ikke meget mere en en modstand og en truttelytting - de lød dejligt så med lowther må det jo være mere end godt. -
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Ehapa » lør 13. aug 2011 21:58

Billede

De skal vist have den store tur!, kan man få dem lavet her i DK?, jeg har ikke noget imod at forsøge selv, men hvis der er nogen her i landet der kan gøre dem fint i stand ville jeg godt betale mig fra det.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf his067 » søn 14. aug 2011 12:57

Der var en særlig phase-plug til Ace horn som lignede en atombombesky! De fandtes enten i Keramik eller i drejet mahogni. Jeg havde selv et par Super Ace horn med et sæt PM2 Mk 1 (med sølvspoler) i 1978-79. Det var en sommer hvor England (som sædvanligt) var plaget af strejker og AT-Audio prøvede gang efter gan at skaffe mig disse spredere. Lowther (og deres danske agent, Tenco-Wednesday) brugte en lille ugentlig fragt-færge som gik hever uge fra en lille havn i England til en endnu mindre havn i Danmark. først kom de ikke fordi der var strejke, derefter kom de ikke fordi de var kommet først ind på lageret og lageret blev tømt efter FILO (First in, Last out) princippet. så det tog tre måneder før de ankom. Jeg brugte dem i en lillebitte lejlighed i Ahornsgade, først med en Arena T9000 (Katastrofalt lavt signal/støj forhold) og derfter med et sæt Radford SC22, FMT2 og STA15. Jeg har stadig STA15eren, men min ex-beholdt SC22 og FMT2, som så blev stjålet under renovering af vores slumlejlighed i 80erne. SC22eren var ellers modificeret af Søren Juul med et Luxman CL34 RIAA trin, som godt nok var mums.
Lowtherne, deres spreder og deres kabinetter solgte jeg for at købe Ole Klifoths første seriøse højtaler hos AT Audio, og derefter lavede jeg nogle HighFidelity Satelliter som også lev kørt af STA15eren. Slet ikke dårligt.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (ind imellem: Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: "SKYBRUD"

Indlægaf Tonni » man 15. aug 2011 06:06

Med hensyn til de PM6'ere ville jeg overveje at sende dem til Berlin. - Eller selv lave en tur ud af dem..?

Der findes flere der har refoamed dem. Men, på dit billede, ser det desværre ud til de har været for tæt på polskoen. Den indvendige svingspole ser ud til at være gået delvist løs? - Er lakken kogt op? Eller skrabt af tråden?
Du kan også få dem sendt til Lowther, men da kan det være du mister den firkantede front. Mener at have hørt, de har droppet værktøjerne til det gamle design. Min ven med PM4'erne har i hvert fald gamle PM4 magneter der fik ny forparter ved sådan en manøvre... Og mine PM6 Mk1 blev simpelt hen ombyttet med et par af de nye. - Det, med mine, gik dog gennem Tommy Hørning.

Kender du en der har et par enheder du kan prøvelytte? Det er trods alt noget af en udskrivning..!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4823
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster