Alt sammen fine overvejelser. Jeg må jo se på de der S45.
Og jo, Captain, det ver jo netop det der med P45 bashøjttalenerne som jeg kom i karambolage med for nogle år siden. I mellemtiden har jeg så afhentet et par P45 i Danmark da jeg stadig havde min Saab 95. og his jeg er heldig, har Ferr31 stadig et sæt stående som han lovede mig for flere år siden (og hvis de er sendt vider håber jeg de fandt et godt hjem).
Desværre bliver besøg med bil ikke muligt i fremtiden: Både Sarah og jeg har købt elektriske biler, og selvom den ene kan køre 200 km på en opladning er der stadig noget i retning as 1000 km fra Aberdeen til Kulhuse, så det er nok en bedre ide at gøre hele anlægget nagelfast eller "usynligt"!
Jeg er lidt mindre bekymret over tyveri: tyvene skal jo først vide at der er noget at hente, og vintage udstyr er nok så specielt et emne at de fleste tyve (og købere) vil takke af. mht til f.eks Tannoy høtalerne er der nok ikke mange tyve der vil binde an med et grimt 250 liters kabinet med kun én ældgammel højttaler i. Især hvis højttaleren er skruet fast i væggen.
Og så er der jo en indboforsikring.....
Pladespillerne har jeg tænkt skal blive herovre: hvis der kommer noget tungt gear med over til DK bliver det en af mine Tandberg TD20 eller en Revox g36 med/samt min fars 200+spolebånd. Dét kan tyve nok ikke komme af med.....
Foreløbigt er jeg ikke på vej "hjem", ihvertfald ikke nu. Der er endnu et par år før jeg rammer pensionsalderen og så længe jeg synes at det er værd at uddanne nye historikere, vil jeg da fortsætte.
Sommerhuset er en fremtidsinvestering af arven efter min mor: med Brexit på horisonten syntes jeg ikke at det var det værd at konvertere gode indeksregulerede danske penge, som jo er koblet til Euroen, til det britiske pund som nok tager en rigtig røvtur når Brexit kommer.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.