Enheder ???

Rosinen i pølseenden

Enheder ???

Indlægaf bqvick » lør 22. okt 2011 12:57

Er der nogen der vil give et bud på hvilke enheder det her er ??
10" bas .. ligner måske jbl. eller jamo ??
5" mellemtone ... aner ikke hvad det er ??
Billede
Billede
Billede
BilledeBillede
Så Lykkedes det Mads ... Tak for alle dine henvisninger som jeg overså i farten :oops:
bqvick

Lokalitet: Århus

Re: Enheder ???

Indlægaf MDA » lør 22. okt 2011 13:18

Det ligender ikke JBL
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf bqvick » lør 22. okt 2011 13:36

MDA skrev:Det ligender ikke JBL

Nej..slet ikke af ældre dato , men jeg kender ikke deres enheder i nyere modeller !
Der står C300 L50 / 8 ohm ..jeg har googlet på alle mulig mærker men uden resultat !!
bqvick

Indlægaf bqvick » lør 22. okt 2011 14:19

Lige et spørgsmål mere , hvem har produceret denne højtaler ??
De er fisket op af en container ,,basenheden var nærmest smuldret bort , diskanten ok ...
Nu har jeg sat phillip 9710 enheder i ( de passede perfekt ) og den orginale diskant klare toppen .Delefrikvensen ligger lige tilpas imellem de to enheder .. hold da fast... nu ved jeg godt at ens kritiske sans forsvinder en smule ... selvgjort er velgjort, men det er bestemt ikke så ringe end`da !!..( dem vil jeg arbejde videre på ). de trænger dog lige til vask og føntørring først !:)
Billede
bqvick

Indlægaf snod » lør 22. okt 2011 14:43

Den med den gule ledning ligner ret meget den, der sidder i Gamma Monitor: http://www.hifikit.se/index.php?id=146
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf Rolf Zetterberg » lør 22. okt 2011 15:01

Basen är en Scan-Speak.
Rolf Zetterberg

Indlægaf bqvick » lør 22. okt 2011 17:02

snod skrev:Den med den gule ledning ligner ret meget den, der sidder i Gamma Monitor: http://www.hifikit.se/index.php?id=146

Ja ! det er med stor sansynlighed en gamma mellemtoneenhed . Der var et sæt Gamma højtalere med det læs jeg slæbte afsted med fra fyn for ca en uge siden ,men de var bestykket med alle mulige enheder som jeg pillede ud .. uden at notere mig hvilke højtalere de kom fra .Der var 12 Højtalere i alt på læsset og de havde stået på et loft og lugtede fælt fugtige, så de blev alle smidt på småt brandbart med undtagelse af tannoy lynx ( heldigvis ) og et sæt Skania power 250 monitor , Boston accustics a70 som havde stået tørt og godt ..så helt forgæves var turen ikke .
Udover det var der en dynaco pat-4 pre.amp , Senteg pa77 lille effekttrin , og pioneer sx850 alle i fin stand !!
Men det var all or nothing bud .. og for 500 kr + benzin .. var det bestemt ok ok ! :thumbsup:
bqvick

Indlægaf bqvick » lør 22. okt 2011 23:56

Rolf Zetterberg skrev:Basen är en Scan-Speak.

Hej Rolf !
Ved du hvornår den er produceret ,,, jeg har googlet scan -speak ,men kan overhovedet ikke finde nogle oplysninger / billeder af basenheder med trykstøbt cassie med den profil :?:
Mvh.Bqvick !
bqvick

isophon ps 30/50

Indlægaf Bwj1967 » man 24. okt 2011 17:30

Hej
Jeg har et sæt jealvox soundmaster 12 med isophon ps 30/50 basser de er blevet lidt stive i ophænget det et lærred ophæng er det muligt at blødgør dem hvis ja med hvad? og hvordan gør jeg. eller skal jeg udskifte enhederne med nogle andre basser 12"
mvh
Bwj1967
Bwj1967

Re: isophon ps 30/50

Indlægaf Sorenki » man 24. okt 2011 17:53

Bwj1967 skrev:Hej
Jeg har et sæt jealvox soundmaster 12 med isophon ps 30/50 basser de er blevet lidt stive i ophænget det et lærred ophæng er det muligt at blødgør dem hvis ja med hvad? og hvordan gør jeg. eller skal jeg udskifte enhederne med nogle andre basser 12"
mvh
Bwj1967

Kan du ikke oprette din egen tråd med spørgsmålet, istedet for at hijacke en andens tråd!
Der er sikkert en masse der gerne vil hjælpe dig, men der er flere der ser dit spørgsmål, hvis du stiller det i en dertil indrettet tråd.

mvh
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Allan. A » tirs 25. okt 2011 12:50

Den basenhed der er et billede af kunne sagtens være indentisk med dem der sidder i de første Jamo Power serier fra begyndelsen af 80´erne. Forfra ligner enheden den på en prik. De enheder som blev anvendt i de serier var så vidt jeg husker produceret af Peerless & Philips i de modeller.

Kan ikke sige med sikkerhed om det er sådan en enhed, men frofra ligner den på en prik. Har dog aldrig haft de gamle Jamo Power åbnet for at se enheden bagfra. Har dog heller aldrig set en Jamo Power enhed med støbt chassis
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Indlægaf bqvick » ons 26. okt 2011 13:38

Allan. A skrev:Den basenhed der er et billede af kunne sagtens være indentisk med dem der sidder i de første Jamo Power serier fra begyndelsen af 80´erne. Forfra ligner enheden den på en prik. De enheder som blev anvendt i de serier var så vidt jeg husker produceret af Peerless & Philips i de modeller.

Kan ikke sige med sikkerhed om det er sådan en enhed, men frofra ligner den på en prik. Har dog aldrig haft de gamle Jamo Power åbnet for at se enheden bagfra. Har dog heller aldrig set en Jamo Power enhed med støbt chassis

Jeg tror ikke det er fra jamo power serien , det var ikke med trykstøbte chassis ,,, jeg har 4 basenheder fra den serie liggende ...så jeg er stadig på bar bund !! :?:
bqvick

Indlægaf Rolf Zetterberg » ons 26. okt 2011 17:35

Tycker att din påminner om denna gamla Scan Speak 21W3804-utom magneten som här är en äldre Alnico.
Billede
Rolf Zetterberg

Tilbage til Højttalere