Ud fra konstruktionen er jeg ret sikker på, at det er til at "lyddække" et område med flere personer/ mange personer. Der skulle i givet flad måske flere/mange af disse højttalere til at fuldføre opgaven. Den slags konstruktioner ses ofte i fx kirker - forsamlingshuse - haller m.v. Antallet af denne højtaler var sikkert dimensioneret efter lokalets størrelse.
Til eksempel herpå kan jeg oplyse, at Peterskirken i Rom har valgt lignende, blot mindre Bose-højttalere til opgaven. Dette selvfølgelig for at publikum/menigheden kunne høre, hvad præster og kardinaler havde at sige - også i sideskibene. :-)
Dette ses også ret tydeligt på brochuren, som du har linket til.
Hvad angår frekvensområdet 50-15KHz - så opgives der øjensynligt ikke indenfor hvilket Db-område dette kan præsteres. Du kan have ret i , at området over de 15Khz for os, som har nogle år på bagen, kan være ret ligegyldigt, men at der ikke rigtigt er noget under 50Hz kan være ret hørbart. Det kommer dog an på, hvilken musikstil - og hvilke opgivelser ( igen dB) der opgives under. Disse højttalertyper er ikke beregnet til at skulle gengive fuldt frekvensomåde - da tale/prædiken og Choral-sang, formentlig har været opgaven. En undtagelse kunne være, hvis de hang i Gospel-husene i USA - der skulle nok kunne komme lidt kul under kedlerne i disse tilfælde. De er dog på ingen måde egnede til at gengive selve orkesterlyden - men prædikerne kan i disse lokaliteter vel også være ret overvældende og dramatiske.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på PQR's "Guddommelige bafler ", når jeg ser disse, blot er PQR's åbne bafler, hvorimod disse er lukkede kasser. Jeg har i øvrigt aldrig set disse før - ikke helt almindelige i vore kredse.
Vh
Freddy