spuncut skrev:Hej Lars og velkommen![]()
Gamma Monitor eller 3-vejs-højtaler lyder ikke som verdens bedste makker til "lille rør-forstærker".
Nogle mindre to-vejs højtalere går nogenlunde til halv-kraftige rørforstærkere. Allerbedst går det med fuldtoner i horn eller bafler drevet af små rørforstærkere, i hvert fald til små orkesterbesætninger.
Og det er selvfølgelig IMHO.
MVH Henning
Tonni skrev:Hvis ikke musikken er alt for kompleks, som eks.v. store symfoniske værker, kan det aikkert gå. Men der er mange andre ting der spiller ind, ud over følsomhed. Fase og impedansforløb blandt andet. Grunden til jeg spurgte om hvilken forstærker du har, var netop for at få en bedre forståelse. Og dermed også at kunne give et bedre svar.
At forstærkeren ikke er vintage, er imo sekundært. Det er jo Gamma'erne du spørger om.
Helikon skrev:Hej og velkommen til
Prøv at tage et kig i arkivet her, måske er der noget du kan bruge
viewtopic.php?f=557&t=4281&hilit=gamma
viewtopic.php?f=557&t=1513
viewtopic.php?f=557&t=11415
viewtopic.php?
f=565&t=3179&hilit=gamma
viewtopic.php?f=557&t=13375&p=118016&hilit=gamma#p118016
Hackenberg skrev:Gamma Monitor hørte jeg meget musik på i gymnasietiden. Min hifi-ven og klassekammerat, Michael, havde et sæt. Frekvensområdets ydderender var bedst. Bånddiskanten og 12".
Michael blev senere min kollega i Hifi-klubben og sekretær for Peter Lyngdorf.
Fredmarantz skrev:Sådanne Gamma monitor har jeg solgt nogle sæt af, da jeg var ansat i Audioscan i 1980/81.
Vh
Freddy
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster