Et par specielle, men også efter min mening et par
særdeles velspillende, imponerende (og dyre) højttalere. Jeg havde den udsøgte fornøjelse at have en god kammerat ca. 1978-1983 -agtigt - og denne gode ven var også hifinørd. Det er han vist stadig, - omend proffesionelt i dag.
Han anskaffede sig et par 4-vejs Cabasse Goeland (husker ikke versionsnummeret) - med forstærkere indbygget i de særprægede og flotte kabinetter.
Dette sæt lød fantastisk godt - med en meget kontant og tør bas, husker jeg - tydeligvis drevet af indbyggede forstærkere, som var designet til opgaven. Der var virkelig et stramt greb om lyden...
Det er dejligt at læse, at du ønsker dem restaureret - det fortjener de i høj grad.
Jeg har nok lidt svært ved at henvise til en bestemt, som kan klare hele entreprisen - enheder - træværk - og elektronikken - men på Sjælland skal du nok have fat i Tophøj Teknik i Græsted - Per Tophøj er også bruger her under det forbavsende brugernavn "tophøj" og kan kontaktes via Pb, hvis det var noget)

- ellers kan han findes her:
https://tophojteknik.dk/ - ligeledes finder der også en erfaren herre i Glostrup "AnalogBo", som også er bruger her. Men har er vist lidt mere til rørting, hvis jeg ikke tager meget fejl? AnalogBo kan findes via pb her på forum - eller her:
https://www.analogbo.dk/ - jeg håber ikke, at jeg har glemt nogen - men jeg ved, at der er flere endog meget dygtige mennesker..også i det sjællandske.
Arbejdet med at genskabe det fine træværk på Cabasse'erne - ja, det ved jeg simpelthen ikke, hvem der er bedst til - men en vis hr. "sorenki" her på sitet har prøvet lidt af hvert desangående - og måske kan han kontaktes om ikke andet så for at du kan få nogle gode tips. Selvfølgelig findes der helt sikkert dygtige træmænd på Sjælland, jeg kender dem bare ikke....

- men måske "Hackenberg"??? Han kan et og andet med højttalere også.....
Men ellers vent og se her i tråden, om der skulle dukke flere forslag op til dig.
Velkommen til det helt rigtige sted for at få sådan et projekt fuldført!
Vh
Freddy