hificlassic skrev:Jeg har mest lyttet til dem op mod Rogers Studio 1a, hvor jeg var overrasket over hvor godt Beovox 3000 fulgte med. Bassen er klart bedre og dybere i B&O, mens mellemtonen er bedre og mere dynamisk i Rogers. Jeg oplevede ikke den store forskel i øvre diskantområde.
De er næsten samme størrelse og har begge meget store diskantdomer. Rogers har 8" i basreflex mens Beovox 3000 er 10" i lukket.
Jeg brugte en 35kg H/K Citation på 450watt og der lød Beovox 3000 aldrig presset
Forklaringen om at H087 kan lyde "presset" pga delefrekvensen, er ikke baseret på måledata, vil jeg tilføje!....de her smukke Beovox 3000 har stået uberørt hen med 30 cm afklippede højttalerkabler i ......guderne skal vide hvor lang tid!!.. jeg satte dem bare til en Dynaco 100Watter...Vi ser (eller hører), når der er monteret nye kondensatorer .
I en lille kreds af B&O tilhængere hvor jeg befinder mig, har flere lagrede "matte, triste" Beovox højttalere efter en måneds spilletid rettet sig til det bedre ...når det er sagt...
....der var en forklaring på Dynaudio's succes med 2"eren D54 (senere AF) en fs = 250Hz og Hexacoil svingspole. ...mellemtonen lød godt og D54 var svær "at få ud over kanten" ved en delefrekvens på 1kHz!
Mht dine 450W...enig, det er utroligt hvad et trykkammer system kan holde til??
... hvad angår bipolare kondensatorer.... det er ikke lykkedes for mig at høre forskel på eksotiske kondensatorer og 100V Bennic