Jeg har et sæt Scandyna A-25 x. Jeg vil gerne finde en anden diskant i stedet for den der sidder i.
Den skal gerne være fra tiden( 1970, ca)
Har i nogen bud ?
På forhånd tak
Mvh Tim
KenRas skrev:Scanspeak D38 kan anbefales.
De gav et løft i lyden i mine A-30. Som jeg kan læse mig til, er diskanten i A-25 og A-30 den samme Seas H87.
Mvh Kenneth
kbekke skrev:Men. Er det ikke netop Scanspeak-diskanten, der typisk sidder i “X”-udgaven af (Scandyna) A-25?
Jeg er da næsten helt sikker på at det er tilfældet med det sæt, jeg fik narret fra PQR - og de diskanter skal i hvert fald ikke skiftes. Nogensinde.
kj2005 skrev:Scanspeak D3804 findes i mindst 2 versioner.... original udgave fra ca 1971 ..den samme Troels Gravesen ...http://www.troelsgravesen.dk/SS_vintage.htm brugte i sin vintage opdatering af "EXPERT's " 3 vejs udgave med 8" Scanspeak 18W/8542-00 , Scanspeak D3804 og.... (sandsynligvis) en Peerless JA8008 mellemtone??
... senere blev diskanten D3804 monteret med en mindre magnet..bl.a. lanceret i 2 vejs højttaleren ITT D 235 SD ...
Følsomheden fra den originale D3804 1971 udgave var ifølge Gravesen omkring 92-93dB i 1 meter's afstand ved 2,83V....bemærk den mindre alnico-magnet på 1980 udgaven hvor følsomheden kan være lavere ... det har ikke været muligt at finde data over 80'er versionen...
..Efter mange prøve lytninger imponerede Scanspeak D3804 på "toppen" med rigtig god lyd ..begge de nævnte diskant typer leverer en flot og detaljeret diskantgengivelse , og lyder mere "afrundet" i deres lydgengivelse end flere andre 2" diskanter fra samme tidsepoke....(emo)
Mvh Kim
JGreen skrev:Hejsa
And gåen >>Scan speak D3804<<
Mener magneten er lige stor i dem begge, men der blev lavet en design ændring af pol stykkerne for og spare materialer (røret. kan ikke huske hvor mange flere der kunne laves ud af en lænede rør på 6M. Sømløse rør var også dyrere den gang. >>Men det var skide godt til drivaksler til bilen<<)
thorlund321 skrev:Jeg har et sæt Scandyna A-25 x. Jeg vil gerne finde en anden diskant i stedet for den der sidder i.
Har i nogen bud ?
På forhånd tak
Mvh Tim
Glerup skrev:thorlund321 skrev:Jeg har et sæt Scandyna A-25 x. Jeg vil gerne finde en anden diskant i stedet for den der sidder i.
Har i nogen bud ?
På forhånd tak
Mvh Tim
Hvis det er et sæt Scandyna A25X du har, så skulle det gerne være SS D3804 diskanter i dem fra fødslen og SS 25w3804 basenheder
Jeg har selv haft et par, men jeg blev aldrig helt dus med bassen i dem, så nu har jeg modellen med Seas 25 TV-EW bassen og SS D3804 diskanten, og det spiller MAX, og et godt råd er at skifte den gamle elektrolyt kondensator med en ny plast kondensator F.eks. til en Jantzen standard (8 mf), så begynder de SS D3804 diskanter og spille så man nogengange bare bliver nød til at knibe sig armen
Brugere der læser dette forum: nybegynder og 17 gæster