For lang tid siden, nærmere betegnet den 07.03.2023, skrev Tonni om et sæt Celestion Ditton 66, som han havde erhvervet.
viewtopic.php?f=557&t=16055&p=141360&hilit=celestion+66&sid=1d325b18afdb520f15f5948571f46551#p141360
De var, - som det fremgik af beskrivelsen og billederne, - i meget dårlig forfatning og var lidt af et projekt at komme i gang med, som Tonni så malende beskrev det. Som det er sket tidligere lykkedes det for mig at blive lidt hooked på det projekt og jeg hentede dem efter aftale ved Tonni den 30.06.2023 da han skulle have ryddet op.
Det var, - udenfor enhver sammenligning, - det værste jeg nogensinde har givet mig i kast med af den slags

Jeg har gjort adskillige sæt JBL højttalere i stand og der har altid været masser af oplysninger m.m. tilgængelige på nettet. Sådan er det bare ikke med Celestion højttalere til hi-fi brug. Modellen er nævnt i Hi-Fi Årbogen 1985 med Sø & Høyem som importør og med en pris på ca. 7000 pr. kanal, det var let nok at finde.
Men hvad jeg har brugt af timer på at finde tekniske oplysninger på de enkelte dele er virkelig overvældende. Stort set intet er ordentligt beskrevet og brugbare billeder er der heller ikke mange af. Der har været et sæt til salg i den blå, jeg skrev til sælgeren og han var meget imødekommende overfor mit ønske om at komme sammen med Niels Helikon og se/røre og måle og samle de oplysninger, som jeg havde brug for. 1000 tak til ham, fed gestus

Så hvad der startede med dette:
er nu efter mange, mange timer endt med at se således ud:
Og det kan man vel godt med en vis rimelighed kalde 'reborn'

Vh/
Harvey