I nogen perioder kan man opleve, at andre ting fylder i ens liv, og så bliver hifi- og musikinteressen skudt lidt i baggrunden. Og det har været tilfældet for mit vedkommende det sidste års tid. Det er ikke fordi der er sket store omvæltninger i mit liv, jeg har bare brugt meget tid på alt muligt andet - min cykel, motion, min familie, bøger, lydbøger, mit arbejde... Der har bare været så meget. Og der har været lange perioder, hvor jeg slet ikke har fået sat musik på herhjemme. Og egentlig har jeg ikke savnet det så meget. "Kætteri" eller "Helligbrøde", vil mange sikkert udbryde herinde. Men sådan er det altså bare stille og roligt gået hen og blevet "the new normal".
Men det tænker jeg, at der skal laves lidt om på. Jeg vil det jo godt - musikken. Men jeg trænger nok til at give mig selv et lille spark bagi. Og fordi der også skal laves lidt om på indretningen her på matriklen i takt med at en af kærestens unger lægger an til at flyve fra reden, er det også planen at skifte højtalerne ud. Og af hensyn til den øvrige indretning er det planen, at hænge dem op på væggen - og ja, nogen vil sikkert også råbe "helligbrøde" her - men det er altså vilkårene.
Kunne jeg finde et sæt JBL 4313B, ja så ville jeg være et lykkeligere menneske. Men de er sgu nok ikke så nemme at finde. Umiddelbart virker det så derfor som om, at stueudgaven af dem - JBL L-110 - ville være det bedste alternativ for mig. Jeg kan se, at der er et sæt L110 til salg i Odense for tiden til 3.800 kr, og det lyder i mine ører ikke som om, det er en helt urimelig pris. Men hvad tænker I? Og er der andre alternativer?