POKKERS OSSE!!!- Sad lige og skrev et længere indlæg, og så bliver jeg logget af imens!
Nå en kortere opsummering...
Først MANGE tak for de GULDKORN der kommer op i den her tråd!!! - De burde gøre livet lidt lettere for alle os med skumkanter!
En af de ting der slår mig, er hvor mange, forskellige, måder denne reparation kan gribes an på!
Har siddet et par timer, og rodet rundt. Og er stødt på både santashooter og Marantzman metoderne, som i alle tilfældene bliver prist i høje "salgs"toner! - Men da jeg har læst at magnetgabet skulle være ca 1 mm (kan det passe, det er fan.. lidt!!!)) - Må jeg nok hellere tro det er en god ide at satse på en sinusgenerator! Sådan en bliver endda solgt i form af en CD, sammen med et af kits'ene!
Hvordan ser det ud med Skat i forb. m. import fra "out of EU"? Som jeg har forstået er reglerne pris inkl fragt + moms og afgift! - Er det rigtigt? for så er en amerikanerpris på et sæt m. lim osv = ca $ 22-27 plus porto på ca $ 28, pludselig mange penge holdt op mod basrep o.l.!!? - Der må da være nogle der sælger gode ting, til en god pris, i EU?
Har også set at der er sælgere der peger på at det ikke er ligegyldigt hvor blød skummet er! - Hvordan skiller man skidt fra kanel? - Sikken jungle jeg har stukket knolden i!
Det er i øvrigt dejligt at se at de er relativt letdrevne! - SÅ min Dynaco kan komme til at banke dem. - Når begge dele er fikset!!! - Marantzman, er du ude på at prøve en rørforstærker, så vil jeg anbefale en EL34/6550/KT88 bestykket Push Pull amp! En af de bedste jeg har hørt i den genre er Lectron ( Hiraga ) JH 50. - Men de går for omkring 8-12 KKr!!!
Grunden til jeg, i øvrigt, blev lidt "forbavset" over magnetgabet skulle være 1 mm er at jeg en del gange har skruet i Lowther PM6A og PM4A med henblik på at undgå at de slæbte svingspolen på! og de har et lignende gab til en 6½" reel diameter, ultralet, membran!!! - Så en 10" må virkelig være kritisk!!!
Med mange taknemmelige hilsener
Tonni