Boptilyoudrop skrev:Jo, gulvhorn, super ACE, minihorn og nu alm. ACE. Gulvhornet er en meget vellykket og simpel konstruktion. Minihornet har nok en lidt rundere lyd, bassen er mere "bum" hvor gulvhornet er lidt mere "gung". Masser af sjov med lille DIY indsats.
Jeg er lige nu meget glad for mine ACE, de har jo to "horn" forløb der udligner hinandens svagheder, da de er skåret forskelligt. Det er mit indtryk at dette virker ret godt. Står de ca en halv meter fra bagvæg er der en dejlig tør bas. Richard Allan enhederne giver en flot gennemsigtig mellemtone men diskanten har ret dårlig spredning, som det er med store membraner. Jeg tror ikke man skal måle på dem og sætte målingen op mod noget moderne topudstyr, det er slet ikke tale om "korrekt" gengivelse, men hvad f... betyder det?
Hej Boptilyoudrop
Tak for dit indlæg. Det lyder spændende...Bygger du dem så selv efter tegning fra? Og har du billeder? Har overvejet selv at lave noget men var så elendig til træ at min sløjdlærer i sin tid sagde at det var synd for træet. Så havde over vejet en lidt speciel konstruktion, hvor jeg ville benytte mig af forstærkerens a og b højttaler udgang. Sådan at "a" kørte til en lille fuldtone som tog diskanten og "b" kørte bassen enten vha af (fy) delfilter og standard Seas basenheder 2x6,5" eller ved at prøve akustisk at fjerne diskanten fra en fuldtone bas. Ved ikke så meget om det men i første omgang har jeg et delvist tom B&O 4703 kabinet som jeg kunne forsøge at gå ud fra.
Nu har jeg heldig vis nogle navne på enhed der kunne være en mulighed, så jeg mangler kun model nr.
Med venlige hilsner Johan