Vintage højtaler som centerhøjtaler i surround anlæg

Rosinen i pølseenden

Vintage højtaler som centerhøjtaler i surround anlæg

Indlægaf bjerager » fre 17. dec 2010 21:22

En af min ekolleger er på jagt efter en centerhøjtaler til hans sommerhus surround-anlæg. Og så tænkte jeg, at det kunne være, at nogen havde en idé til en forholdsvis billig løsning i form af en enlig vintage højtaler, men en lækker mellemtone, som gjorde den velegnet til at bruge i et surround-anlæg.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintage højtaler som centerhøjtaler i surround anlæg

Indlægaf pqrannes » fre 17. dec 2010 22:22

bjerager skrev:En af min ekolleger er på jagt efter en centerhøjtaler til hans sommerhus surround-anlæg. Og så tænkte jeg, at det kunne være, at nogen havde en idé til en forholdsvis billig løsning i form af en enlig vintage højtaler, men en lækker mellemtone, som gjorde den velegnet til at bruge i et surround-anlæg.

Jeg har et surround setup med Scandyna (næste) hele vejen rundt. A-25 foran, A-10 bagtil og en enlig A-25 som center. Også en billig Hifi-klubben aktiv sub. Det spiller skønt. Centeren gør det rigtig godt, netop også i mellemtonen.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf bjerager » lør 18. dec 2010 21:19

Sjovt nok havde jeg selv tænkt dynaco/scandyna A-25 - men at finde en enlig en af slagsen... Hvordan lyder sådan nogen i øvrigt, når de hænger på væggen?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf pqrannes » søn 19. dec 2010 12:30

bjerager skrev:Sjovt nok havde jeg selv tænkt dynaco/scandyna A-25 - men at finde en enlig en af slagsen... Hvordan lyder sådan nogen i øvrigt, når de hænger på væggen?

Som med andre højttalere forstærkes bunden og den nedre mellemtone af at højttalere hænger på en væg, men jeg har på fornemmelsen at det ikke gør så meget med A-25ere.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Tilbage til Højttalere