More to come, når jeg får skumkanterne fra Holland ;-), kom gerne med gode råd, tips og tricks mens jeg nu alligevel har dem adskilt ;-)
Mange hilsner Alex
Tonni skrev:Hvad står der bag på basserne?
Captain Phoenix skrev:Lidt ind i 1980'erne begyndte B&O at bruge enheder fra andre end de hidtidige (europæiske) leverandører - SEAS, Peerles, Coles, Philips m.fl. Først bas-enheder, senere også de mindre.
Jeg er ret sikker på, at de "nye" enheder kom fra Fjernøsten (Japan?) - og fra "no-name"-producenter.
Jeg er også ret sikker på, at en væsentlig grund til dette var prisen/omkostnings-hensyn - og ikke akustiske/lydmæssige.
Ikke at alle de "gamle" leverandører eller enheder var fantastiske, men de lagde dog navn til deres produkter - modsat de "nye", som det nok er vanskeligt at støve navnet op på. Mig bekendt findes det ikke - sorry.
Et tip: Udskift kondensatorerne til bedre typer - f.eks. Jantzen, omtalt i flere tråde herinde. De er (fysisk) noget større, så man skal være lidt kreativ for at få plads til dem på printet.
Beovox RL-140 blev iøvrigt produceret fra 1986...
PS: Gode fotos - det klæder tråde/poster herinde
DJ Poul O skrev:Godt indlæg.
Sidder lige nu og arbejder på nye skumkanter til mellemtone og basser i Beovox m75. Mit første forsøg.
Er der noget i vejen for at bruge fx rensebenzin i stedet for acetone?
Vh
Poul
Brugere der læser dette forum: X-ray og 8 gæster