Højtaleren du aldrig sælger

Rosinen i pølseenden

Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Tube mania » tors 9. jul 2015 12:23

Har du en højtaler ...en rigtig 'keeper'.

Jeg sælger aldrig mine Arena HT25. Ikke verdens bedste...ikke uden fejl, men for dævlen de spiller godt (behøver ingen subwoofer). Og helt uden chance for at fortryde et salg...jeg får dem aldrig igen. Derfor bliver de stående.

Mellem-tonen er fyldig...de 3 B110'ere sidder i deres eget hus og spiller ned til 350hz...det giver vokaler og instrumenter krop. Krydret med crispy diskant...helt uden tendenser til at lyde skarp. Bassen er et kapitel værdig, men afgrundsdyb og evner alligevel at levere veldefineret mellemdyb bas med masser af energi.

Enhederne er koblet så de alle rammer 8 ohm og de passer sammen i følsomhed. Derfor ingen dæmpeled med modstande...intet tab og fuld effekt af forstærkerens dæmpning. Genialt.

Der sidder en slave i bunden foruden de 2 B139'ere. Det har været som at få en ny musiksamling. Re digitaliserede skiver der normalt er så skarpe at ørerne bløder kan nu høres uden ubehag...uden at der mangler noget ved 'normale' indspilninger.

Jeg har altid været facineret af KEF, men nu er jeg helt solgt.

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf acj1980 » tors 9. jul 2015 19:11

Jeg kan kun være enig med dig Tubemand ;-), det par er også et "must have" hvis jegh avde chancen, så slap jeg dem aldrig igen, uden at ha hørt dem er jeg ikke i tvivl om at Herman H har gjort det godt ;-).

Mine egne Beovox 5700 sidder også fast her, :-)
acj1980

Indlægaf Tube mania » tors 9. jul 2015 19:14

De er dælme osse gode...en af de bedste :thumbsup:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

.
Brugeravatar
Tube mania

Indlægaf beodude » søn 12. jul 2015 23:17

Jeg synes i hvert fald mine beovox s45-2 er værd at holde på. Synes lyden er rigtig godt skruet sammen i dem. både i top mellem og bund. En god balanceret højtaler i mine øre :)
beodude

Indlægaf Gottschalck » man 13. jul 2015 09:46

Tror aldrig jeg sælger mine Rogers LS3/5, mine Goodmans Maxim samt fuldtonerne RA New G Eight. Resten kan godt ryge et vist sted hen
Senest rettet af Gottschalck tors 2. maj 2024 23:33, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Torben » man 13. jul 2015 10:06

Hej Jesper - så lad bare mig være "et vist sted"
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf Tube mania » man 13. jul 2015 10:35

Spændende læsning om den lille Rogers monitor...og har jo stor relevans ifh til mine.

https://en.wikipedia.org/wiki/LS3/5A

Beodude; S45 ligner også et godt bud på en mindre, men potent højtaler :thumbsup:

http://beocentral.com/beovoxs45-2

.
Brugeravatar
Tube mania

Indlægaf beodude » man 13. jul 2015 12:03

Har i hvert fald ikke brug for, at pille ved loudness og tonekontrol for at de spiller godt :)
beodude

Indlægaf acj1980 » man 13. jul 2015 14:31

S45-2 er super gode, desværre siger nogle at de er for klinisk rene ift lyd, dette er jeg ikke enig i, jeg syntes ift. deres fysiske størrelse i kabinettet samt bassen og de to andre at de er meget vellykket, de kan uden problemer spille godt op i alle 3 toneområder
acj1980

Indlægaf his067 » man 13. jul 2015 16:37

Tube mania skrev:Spændende læsning om den lille Rogers monitor...og har jo stor relevans ifh til mine.

https://en.wikipedia.org/wiki/LS3/5A

Der er også masser af information om LS3/5A her: http://www.ls35a.com og en del links...

Jeg holder mig også til LS3/5A, som er en fænomenal højtaler, og ligesom Gottschalk beholder jeg mine Beovox 5700 (især efter jeg har fået fat på et par originale trompetfødder til dem. Godtnok står de hos Helikon, indtil jeg kommer til DK igen, men alligevel).

Mine Quad ESL63 bliver også. Jeg har fjernet støvfolien og metalgitteret og sat dem i Arcici-inspirerede standere. Chutneyfex hader dem, men de står nok længe i mit bibliotek sammen med min Radford Series VI og en nytilkommet Revox G36 til min fars samling af spolebånd.

Og så---TaDah: Kef LS50. Ja, jeg ved det godt, helligbrøde!

Billede

De kom på markedet for to år siden, men, altså, hvor er de gode. Elektrostaternes neutralitet kombineret med LS3/5As størrelse og detaljerigdom. Og så er de ligesom Tannoy en 'point source', og deres orange magnesiummembraner går visuelt godt sammen med en mono-rørforstærker i baggrunden.

Chutneyfex har ikke protesteret (endnu).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » man 13. jul 2015 21:53

Chutneyfex? Dont even want to know!!! :Skor:

Men ellers noget af en samling spændende højttalere.... :shock:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Tube mania » man 13. jul 2015 22:21

Ja...det synes jeg også Tonny. Det er osse sjovt at se et så gammelt mærke som KEF stadig er spiller på banen. De ser meget interessante ud og jeg har anbefalet en ven at checke dem.

.
Brugeravatar
Tube mania

Indlægaf his067 » man 13. jul 2015 22:32

Tonni skrev:Chutneyfex? Dont even want to know!!! :Skor:

'Chutneyfex'= Hende (eller 'Ham') der laver chutney. *Frikadellefex' lyder bare forkert!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf beodude » tirs 14. jul 2015 12:30

Har dog lidt fortrudt at jeg solgte mine JBL LX55 videre. Men sådan går det jo når man vil prøve noget nyt, og ikke har plads i hjemmet til det hele :)
beodude

Indlægaf Tonni » tirs 14. jul 2015 13:02

his067 skrev:
Tonni skrev:Chutneyfex? Dont even want to know!!! :Skor:

'Chutneyfex'= Hende (eller 'Ham') der laver chutney. *Frikadellefex' lyder bare forkert!

Ohh as to the one delivering basic needs... :) Håber hun ikke læser med her! :D

Mange tak for clarification! :lol:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Næste

Tilbage til Højttalere