..Efter sigende skulle de spille i retning af JBL L86/98, og da jeg er ret begejstret for lyden i et sæt L86, jeg har til låns, vil jeg høre om nogen herinde har nogle lydmæssige erfaringer med Saturn 80'erne? ..
sidenius
Hejsa - jeg genopliver lige en gl. tråd her.. Audioscan annoncerede jo disse Saturn modeller som værende med Coral inside - det holder dog ikke helt vand, for basenheden i 70/80 er fra Vifa. Det gør den self ikke dårlig af den grund.
Andet steds på vintage, nævner en bruger at saturn 80 er med Vifa m21 wn-7 bas & Coral 4a-81 ml.tone. Diskant = noname. Mine Saturn 70 er med Vifa m21 wn-6 bas & coral 4a-60 ml.tone. Diskant = noname horn. ( ikke peizo )
Det var den tids prisbillige systemer fra Audioscan, hvor de var listet til hhv. 895,- og 695,-. Alligevel er de nu slet ikke dårlige som sådan, bl.a har mellemtonen sit eget kammer, og vægt/kabinet fornuftigt, dog pålagt folie.
Jeg købte mit sæt for en 20'er i genbrug, men ophæng skal jo skiftes. ( ca.160,- hos bekent ) Kan nogen herinde huske tilbage til midt firserne og disse modeller ??

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.