Audioscan 4060 - Any good?

Rosinen i pølseenden

Audioscan 4060 - Any good?

Indlægaf flemur » ons 19. okt 2016 12:59

Hej alle

Jeg er ny her, men kunne godt bruge lidt tips fra nogen der ved lidt om teknikken bag god lyd - jeg er bedst til bare at nyde den når den er der :)

Jeg har lige overtaget min gamle roomie og jeg's gamle danskproducerede højtalere, og har gennem flere dages søgninger på nettet fundet frem til at det er et par AudioScan 4060'ere fra 1978 (fandt dem i HiFi årbogen).

Jeg kunne ikke få mig selv til at lade dem blive smidt ud, eller givet væk, da vi altid har troet at det var et par ret gode højtalere, så har indtil videre stillet dem i kælderen og prøver nu at overbevise kæresten om at de godt må komme op og stå i stuen.

Det jeg ville høre er om det overhovedet er et par gode højtalere som er værd at gemme på, og hvis det er tilfældet, hvor meget forstærker der skal til for at få noget ud af dem? De er jo rated til 80 Watt, men har hørt at man i nogen tilfælde godt kan slippe afsted med at drive "store" højtalere med en mindre amp hvis man alligevel ikke skal spille mega højt. Jeg har ikke lyst til at gå ud og investere mange tusinder kroner i en forstærker da jeg hovedsageligt ville bruge dem til at køre lyd på film og hvad musik jeg har på computeren, (har et 70'er B&O anlæg til LP'er som jeg hører det meste musik på) og jeg har bestemt ikke brug for at kunne blæse nogen omkuld.

Jeg havde kigget på noget i stil med Nad D3020 eller Micromega MyAMP for at få gode tilslutninger, nogenlunde kvalitet og ikke for høj pris, - men ved ikke om det er helt urealistisk at de skulle kunne drive højtalerne.

Executive summary: Er Audioscan 4060 værd at gemme på, og kan de drives af en lille moderne amp?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
flemur

Lokalitet: København

Tilbage til Højttalere