Voight Horn

Rosinen i pølseenden

Voight Horn

Indlægaf Ehapa » lør 5. nov 2016 18:06

Hey,

Hentede lige disse Voight med Coral enheder for en 100kr på DBA!, de virker fint....og er lavet fint med egetræsfiner, der er ikke noget dæmpning, og kablet er noget af det der helt tynde fra dengang!.

Projektet kunne være at lave et lille "notchfilter" det har jeg lige gjort til mine Richard Allan og det gjorde det hele en del bedre. Bedre kabler og terminaler+fåreuld.

Nogen der kender den Coral, det er en 8, er det ikke kun en 6.5er der passer til disse horn?, de har bestemt potentiale.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf Ehapa » lør 5. nov 2016 18:06

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf Ehapa » lør 5. nov 2016 18:07

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf Hackenberg » lør 5. nov 2016 18:16

Coral Flat 8. Tillykke!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2115
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Voight Horn

Indlægaf ole n 84 » lør 5. nov 2016 18:20

Tillykke, det var godt nok billigt.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Voight Horn

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 5. nov 2016 19:07

Hej Ehapa

Fine Minihorn. De er ganske rigtigt beregnet til mindre enheder, Flat 8 fungerer nok noget bedre i Gulvhornet.

Hvordan har du lavet det notchfilter til dine Richard Allan? Har du målt dig frem til en fornuftig angrebsfrekvens og virkningsgrad? Kunne jo være sjovt at prøve det selv :ide:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Voight Horn

Indlægaf Ehapa » lør 5. nov 2016 19:51

Boptilyoudrop skrev:Hej Ehapa

Fine Minihorn. De er ganske rigtigt beregnet til mindre enheder, Flat 8 fungerer nok noget bedre i Gulvhornet.

Hvordan har du lavet det notchfilter til dine Richard Allan? Har du målt dig frem til en fornuftig angrebsfrekvens og virkningsgrad? Kunne jo være sjovt at prøve det selv :ide:


Jeg kender ikke Data på mine RA-Alkomax, så jeg kiggede lidt rundt, og tog chancen med: mundorf air-coil 0.56mh,
mundorf mcap 3.9uf. mundorf 6.8ohm/10watt

Måske kunne det være bedre, men de lyder meget tilfredsstillende, synes man går død i fuldtone lyden efter lidt tid, men efter den "notch filter" ting som gjorde underværker er det lidt kedeligt at lytte til mine andre højtalere med normalt delefilter.

ikke så kønt lavet ...men det virker;)
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf cdp » lør 5. nov 2016 20:29

Det ser spændende ud - som uerfaren drister jeg mig til at spørge, om filteret sidder i serie - (for mig mest logisk ;) ) - og giver filteret en "blødere" hornlyd.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1680
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Voight Horn

Indlægaf Ehapa » lør 5. nov 2016 22:27

cdp skrev:Det ser spændende ud - som uerfaren drister jeg mig til at spørge, om filteret sidder i serie - (for mig mest logisk ;) ) - og giver filteret en "blødere" hornlyd.



Bare som du ser på fotos i + terminal, ja det fjerner lige det høje peak..og gør det mere rundt/fyldigt.

Iøvrigt hvis nogen her er lun på Voigt horn med Coral slipper jeg dem for 300kr...så er jeg lige dækket ind med diesel/tid.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf hmt » lør 5. nov 2016 22:57

PB sendt!

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Voight Horn

Indlægaf Gottschalck » lør 5. nov 2016 23:40

Jeg synes da ikke RA peaker på nogen måde. Især ikke din model. Ser forøvrigt underligt ud med den coral enhed. Alt for stor til det minihorn.
Jeg synes et filter på RA dræber dynamikken.
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Voight Horn

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 5. nov 2016 23:44

jeg har aldrig set en frekvenskurve på en NG8. Men fuldtoneshout hænger vel sammen med deres wizzercone og især overgangsproblemer mellem denne og den store membran? Måske man skulle prøve at lave et sweep med tonegeneratoren en dag? Måske kan man ligefrem lytte sig frem til "det grimmeste område"? Ikke at jeg syntes at de har et decideret problem, men det kunne være sjovt at prøve.

Under alle omstændigheder tak for opskriften! Måske ligger der nogle stumper et sted i gemmerne med de værdier der ...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Voight Horn

Indlægaf cdp » søn 6. nov 2016 09:28

Jeg hørte forleden et par (Steen) Duelund horn (selvbyg) med flat 8 enheder, hos en bekendt. Nu var det bare et lille Kombianlæg, med måske max. 10 ægte watt bag, der var sat til, men alligevel oplevelsen af enorm dynamik og lydtryk, selvom coralenhederne nærmest ikke bevægede sig. Han ville for øvrigt ikke sælge...
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1680
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Voight Horn

Indlægaf Ehapa » søn 6. nov 2016 12:02

Gottschalck skrev:Jeg synes da ikke RA peaker på nogen måde. Især ikke din model. Ser forøvrigt underligt ud med den coral enhed. Alt for stor til det minihorn.
Jeg synes et filter på RA dræber dynamikken.
Vh Jesper


Helt enig med at RA ikke peaker særligt meget, og slet ikke mine da de er uden whizzer, og med supplerende diskant,
notch filteret gør dem ikke mindre dynamiske, jeg synes det lyder en del bedre med notch tingen...men nok en smags sag.

Er det umuligt at finde data på RA enhederne?.

Coral 8 flat kan spille meget højt uden at miste grebet...selv på noget pumpende Eletronica, god tør/stram bas fra Voigt kabinet.

Hmt overtager dem.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Voight Horn

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 6. nov 2016 12:56

Voigtsystemer med fuldtoner er sjov hi-fi. Masser af spilleglæde, lette at styre for forstærkeren, oplagt DIY. Jeg har desværre ikke hørt Duelundhornene, men teknisk set ligger de vel niveauer over f.eks. Gulv-, Mini- og Acehorn. Man kan næsten kalde de sidste for folkehorn? At bygge Duelundhorn er nok mere for den meget dedikerede og udviklede DIY'er?

Men et godt fund. Jeg har stadig nogle enheder jeg arvede fra Jesper som passer til Minihorn. Jeg har haft masser af fornøjelse af de bedre Phillips fuldtoner. Sender dem gerne videre, de er alle i god stand.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster