Hej jeg har et sæt snell k3, hvor jeg har tidligere ejer mistænkt for at have rodet rundt i delefilteret Er der en venlig sjæl herinde, som har diagrammet på delefilteret, eller ved om det er identisk med snell k2.
Der er flere fora (bl.a. et norsk) hvor der sidder nogle meget kyndige Snell interesserede. Links der til er der flere af i den store Snell tråd på hifi4all. Måske du har mulighed for at uploade et par billeder af filteret/filtrene? Vi er flere her inde, der har kendskab til hvordan et Snell filter bør se ud. Mener i øvrigt K/III var forhandlet af "Danmarks HiFi klub". Måske deres værksted, i Nørager, har et filter de vil sælge en kopi af? Audionord International A/S Adresse: Dali Alle 1, 9610 Nørager Telefon:96 72 10 00
radoormik, hvis du vil oploade et foto af delfiltret, vil det måske hjælpe lidt på dit spørgsmål. Visse komponenter i Snell-delfiltre, er gengangere i de forskellige modeller, så her kan den visuelle metoden måske anvendes, kender/-kender ikke de dele i filtret !...
Her er fx. et delfilter til K II.
Snell kII.JPG
og et af K.
Snell K filter.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Den er måske god nok alligevel, grunden til at jeg troede at der var pillet ved det, er at diskanten spiller alt for højt, i forhold til hvad den burde gøre. Fejlen må findes andet steds. Mvh Mik
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
lidt lavpraktisk måske - og jeg kender ikke til Snells højttalere, men der sidder jo øjensynligt et potentiometer (L-Pad). Nu er det vel ikke sådan, at det bare er diskanten, der er skruet for højt op?