Gyro -> Lenco -> Salvation

Analog når det bedst

Gyro -> Lenco -> Salvation

Indlægaf Kim Christensen » ons 24. aug 2011 22:46

En lille udviklingshistorie med billeder:

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=6165.0
Kim Christensen

Geografisk sted: København

Re: Gyro -> Lenco -> Salvation

Indlægaf eggers » tors 25. aug 2011 00:55

Smart løsning han fandt til sidst.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Lokalitet: København

Indlægaf Bent Egholm » tors 25. aug 2011 02:11

Kors!.....men flot er det
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf bqvick » tors 25. aug 2011 17:50

Bent Egholm skrev:Kors!.....men flot er det

Ja ! det er fantastisk beundringsværdigt at nogle kaster sig ud i den slags projekter med sådan et gå`på mod ,,
Som "udannet Værkstøjsmager " sidder jeg her og i den grad misunder hans muligheder for at ekspermenterer og lave disse ting.. det har jeg desværre ikke mere ... meeen hvis jeg lige kunne presse en kopifræser, drejebænk, søjleboremaskine , koldsav, gnistbeabejdsningsmaskine , slibemaskine + div træbeabejdsningsmaskiner ind i min 2 værelses så var muligheden der ,, men konen stritter imod ! :lol:
mvh.bqvick !
bqvick

Lokalitet: Århus

Indlægaf Nonnegativ » lør 27. aug 2011 22:31

Jeg er ikke prøvet hans Salvation pladespiller, men hans Terminator3Pro tonearm sidder pt. på min Garrard 401. Det er en top-klasse tonearm, der varmt kan anbefales ( på trods af at den ikke er Vintage...;-))
Nonnegativ

Geografisk sted: Glumsø / Midtsjælland
Lokalitet: Midtsjælland

Indlægaf eggers » søn 28. aug 2011 18:21

Jeg har selv overvejet hans Terminator til mit Lenco project. Kan du skrive lidt mere om hvordan den performer og lyder (evt. i forhold til andre arme?).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Lokalitet: København

Indlægaf his067 » søn 28. aug 2011 21:53

eggers skrev:Jeg har selv overvejet hans Terminator til mit Lenco project. Kan du skrive lidt mere om hvordan den performer og lyder (evt. i forhold til andre arme?).

I virkeligheden er hans arm jo bare en Ladegaard Kolibri arm, men.....han har helt misforstået principperne.
Ladegaard ville have så stor forskel som muligt imellem horisontal og vertikal masse (ligesom Mørch med den nye anisotropiske DP8) men han har også forsøgt at lave armrøret så kort som muligt og har hævet det horisontale leje således at der er megen "warp wow" som Ladegaards design elegant undgik. Det er sgu mere fornuftigt at grave Ladeqårds artikel frem og få et maskinværksted til at lave sådan en arm. Jeg fik selv et bud på omkring 2500 kr som er væsentligt billigere end den pris han vil have.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Tilbage til Grammofoner