Nåletryk SME-arm

Analog når det bedst

Re: Nåletryk SME-arm

Indlægaf MKO » ons 30. okt 2019 13:56

Ja, når jeg skrev om bly, så var det dengang - og dengang var i 1976.. - Tak for tip om plader fra t.Hansen. Det må indkøbes og sættes på.

En anden super hjælpsom ting er at hænge den på væggen. Jeg skal som dengang have købt er par kraftige hyldeknægte, spraymale dem hvide og få dem bakset op. Bakset op menes der ganske bestemt fordi der engang er sat et skelet op og monteret et par lag gips på ydervæg - og har ikke andre muligheder end at sætte den der. Det må kunne lade sig gøre. (gibsfastenere)

Den skal så stå på noget. Jeg havde i sin tid fået skåret en skiferplade i samme tykkelse som kabinettet. Det så vildt godt ud (syntes jeg) - men i dag kan jeg dårligt få et svar med tilbud fra stenfirmaer. De har nok mest op at gøre med dyre bordplader til drømmekøkkenet..

I stedet vil jeg forsøge at hente en sort betonflise. Den har samme bredde og giver lidt plads bagud. MEN om jeg kan få det til at hænge - og hvordan det så kommer til at se ud. Det må vi se. Flisen koster 23 kroner..

Ideer modtages med tak.
Michell Syncro SME 3009 S2 improved, ERA mk5 SME 3009 S2, ERA mk5 SME 3009 S2, Sansui AY-717, TU-717, Yamaha A700, Tannoy, Ser efter brugte højttalere.
MKO

Lokalitet: Sjælland

Indlægaf MaxJ » ons 30. okt 2019 14:23

Du skal jo nok passe på vægten hvis det er gipsvæg.
Senest rettet af MaxJ ons 30. okt 2019 15:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
MaxJ

Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Indlægaf MKO » ons 30. okt 2019 14:45

Ja, meget, jeg vil høre i byggemarked, ellers bliver betonflisen til en blok træ.
Michell Syncro SME 3009 S2 improved, ERA mk5 SME 3009 S2, ERA mk5 SME 3009 S2, Sansui AY-717, TU-717, Yamaha A700, Tannoy, Ser efter brugte højttalere.
MKO

Indlægaf Tonni » ons 30. okt 2019 22:05

Hvis jeg ikke husker helt fejl, fandtes ERA både med 24 og 48 polet motor? Afhængigt af model selvf.
Der ud over, erindrer jeg noget med gummi i ophænget, der blev/bliver træt...

Men ja. Jeg savner også min Mk.VI med SME. Men den kom min bror, der havde lånt den, til at glemme under en flytning... Ak ja!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf MKO » tors 31. okt 2019 09:21

I sidste uge læste jeg mig frem til at den har en med 48. Ja, der er mange der i tidens løb har klaget over gummiet, men det skulle være nemt at lægge nyt ind i mellem -

Glemme udlånte ting, ak, min søn har glemt et par rigtig dyre hovedtelefoner hos "en eller anden" - udlånt et komplet NAD anlæg med Dali højtalere til en ven - som han blev sur på, orden at hente mit anlæg. Oh jo, jeg kender den med det udlånte der fordamper, men hvad, det var sgu også duet af mig selv at sælge mit gamle anlæg "fordi nu lytter vi moderne"...
MKO

Indlægaf otto » ons 25. dec 2019 15:05

Hej
Det er en af de første model s2imp. Med stålsaddel og samme lift som på s2 tonearm og metal hjul til antiskating
Så en fint fund af en sme tonearm
Mvh
otto

Lokalitet: viborg

Foregående

Tilbage til Grammofoner