af his067 » fre 27. mar 2020 01:42
Jeg syntes jeg lige ville opdatere denne tråd.
Jeg kunne ikke stå for et tilbud på e-bay: en Rega Apheta som havde stået i flere uger til en Buy it Now-pris på £150. jeg pruttede den ned til £125 (en ny koster £1250!). ifølge sælger var den lidt træt og advarede mig: "Hi you will be aware this does need to be retipped/ rebuilt. Rega can do this It does play but does sound a bit rough as its worn". jeg har hørt den slags før og har altid ment at det er lidt så som så med det: "trætte" pickupper er ofte simpelthen beskidte med en belægning af smeltet vinyl. og da sælger også sagde at ophænget var fornyet af Rega for to år siden sprang jeg til. Og konstruktionen er jo temmelig interessant eftersom det ikke er nogen "tie-wire" til at holde nålen på plads
th.jpeg
Så da pickuppen ankom tog jeg mit USB-mikroskop i brug for at inspicere nålen. Det var som jeg ventede: en sort kage på nålen:
S20200325_005.jpg
Her til aften fik den så den store tur: to minutter hvilende i en Discwasher SC2 pickup-børste som jeg havde vædet med AT stylus cleaner og derefter to minutter på min AT637 renser. Nu ser den såden her ud:
S20200326_010.jpg
S20200326_011.jpg
Keine Hexerei, nur Behändichkeit. Godt nok har jeg ikke fået den sat ordentligt op endnu, men den ser da temmeligt godt ud indtil videre.
Og, for lige at understrege og forhindre en anmeldelse til Vintagepolitiet: pointen er at sådan en Audio Technica AT637 er temmeligt god til at rengøre pickupper.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.