SME3009 II og moving coil pick-upper

Analog når det bedst

SME3009 II og moving coil pick-upper

Indlægaf KenRas » man 22. jun 2020 15:41

Med henvisning til denne kommentar fra his067 omkring SME3009 arme og MC pick-upper, kunne jeg godt tænke mig at høre forummets mening om denne kombination.

viewtopic.php?f=558&t=13659#p120971

Er det godt, skidt, eller midt i mellem?
Er det værd at investere i sådan en fætter?

Jeg har en ERA MK4 og en Marantz 6320 med den samme type SME3009 II arm som vist på billedet.

SME.png

Som sagt, kommentarer er velkomne, da pick-upper og arm-kombinationer ikke er min stærke side. Dog kan jeg sige at mine arme bliver der ikke lavet om på.

Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: SME3009 II og moving coil pick-upper

Indlægaf x-tian » man 22. jun 2020 17:12

Hej Kenneth
Jeg har lige fundet ud af at det ikke er ligemeget om det er en improved eller non-improved da der er forskel på deres effektive masse.

Med venlig hilsen
Christian

Edit: kan faktisk se at det er en non-improved sorry :oops:
Brugeravatar
x-tian

Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: SME3009 II og moving coil pick-upper

Indlægaf his067 » man 22. jun 2020 17:26

Den effektive masse afhænger af om det er en Detachable headshell-Improved/ non-Detachable headshell-Improved eller en non-improved.
ifølge Vinylengine er deres effektive masser hhv: 6.5 gram, 9.5 gram og 12.5 gram. en Non-improved er derfor rimeligt god til stive MC pickupper, som f.eks Ortofon SPU, medens non-detachable headshell improved er bedre til blødere pickupper som f.eks. Ortofon OM serien (20-30-40).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Tilbage til Grammofoner