Fællesindkøb hos WER - Lencoheaven

Analog når det bedst

Fællesindkøb hos WER - Lencoheaven

Indlægaf Fensten » lør 26. sep 2020 21:44

Hej alle,

I løbet af efteråret har går jeg igang med restaureringen af en L70 og mindre justeringer på en stock L75.

I den forbindelse har jeg brug for:

- Nye thrustpads og keramiske lejer
- Messing bolt og POM skiver, der holder mellemhjulet på plads
- AS212 armlift
- AS212 assymetrisk krave

Ovenstående købes hos WER på Lencoheaven. Han sælger også andre spændende stumper og er super venlig og engageret. Find ham på LH under traders.

Skulle der være andre som også står for at købe stumper hos WER, så sig til så kan vi lægge en større bestilling.

Derudover så er jeg meget interesseret i et L75 mellemhjul, skulle der være en bruger der har sådant et liggende. Da mellemhjulet på min L70 er meget stift,

Mvh.

Fensten
Senest rettet af Fensten søn 27. sep 2020 11:14, rettet i alt 1 gang.
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Re: Fællesindkøb hos WER - Lencoheaven

Indlægaf hmt » lør 26. sep 2020 23:55

Spændende projekt. Har selv en L70 som kommer op at køre snart. MEN: der er vist forskel på mellehjul til henholdsvis l70 & l75, eller tager jeg fejl?

vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt

Lokalitet: 2300S

Indlægaf mantelteo » søn 27. sep 2020 08:19

hmt skrev:Spændende projekt. Har selv en L70 som kommer op at køre snart. MEN: der er vist forskel på mellehjul til henholdsvis l70 & l75, eller tager jeg fejl?

vh
Henrik

Mellemhjulet er det samme. Det er dog diameter på kranken ikke - dvs. også diameter på kranken på armen der holder mellemhjulet er forskelligt.

Og ja, Werner er rigtig fornuftig og behagelig at handle med, han laver også gerne special-dele
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo

Lokalitet: København

Indlægaf his067 » søn 27. sep 2020 11:03

Jeg er med på en as212 armlift og en assymetrisk krave
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Fensten » søn 27. sep 2020 11:11

mantelteo skrev:
hmt skrev:Spændende projekt. Har selv en L70 som kommer op at køre snart. MEN: der er vist forskel på mellehjul til henholdsvis l70 & l75, eller tager jeg fejl?

vh
Henrik

Mellemhjulet er det samme. Det er dog diameter på kranken ikke - dvs. også diameter på kranken på armen der holder mellemhjulet er forskelligt.

Og ja, Werner er rigtig fornuftig og behagelig at handle med, han laver også gerne special-dele

Hej begge to,

Det er korrekt. Mener at der var en fyr på LH, som indtil ganske nyligt solgte mellemhjul til L70.

Jeg må måle diameteren og så købe et 3 mm. fra Audiosilente, om alt andet fejler. Man kan jo også snuppe krank og mellemhjul fra en defekt L75/78 skulle man falde over en sådan.

Mvh.

Fensten
Fensten

Indlægaf Fensten » søn 27. sep 2020 11:14

his067 skrev:Jeg er med på en as212 armlift og en asymetrisk krave

Godt. Tænker at jeg bestiller hos Werner på onsdag.

Mvh.

Fensten
Fensten

Indlægaf his067 » søn 27. sep 2020 14:55

:thumbsup:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf hess » søn 27. sep 2020 20:17

Jeg har mellemhjul (og en hel del andet) på lager, hvis du stadig mangler:

https://www.dba.dk/pladespiller-lenco-f ... 070504073/
hess

Lokalitet: Hvidovre

Indlægaf Fensten » søn 27. sep 2020 20:56

hess skrev:Jeg har mellemhjul (og en hel del andet) på lager, hvis du stadig mangler:

https://www.dba.dk/pladespiller-lenco-f ... 070504073/

Hej Hess,

Det lyder godt, flyttede mellemhjul fra den L75 som AS212 armen skal sidde på. Hvilket vil sige at jeg er et mellemhjul og krave i underskud :shock:

Jeg skal lige have et overblik over omkostningerne. Og så er det ikke usandsynligt at jeg sender en PM.

Mvh.

Fensten
Fensten

Indlægaf hess » søn 27. sep 2020 21:36

Helt fint. Du giver bare lyd.
hess

Lokalitet: Hvidovre

Tilbage til Grammofoner