Pioneer PL-12D vs. Thorens TD318 MKIII ?

Analog når det bedst

Pioneer PL-12D vs. Thorens TD318 MKIII ?

Indlægaf esbena » fre 8. jan 2021 12:17

Hej.

Jeg overvejer enten at købe en Pioneer PL-12D eller en Thorens TD-318 MKIII med flydende ophæng.
Dog ved jeg ikke helt hvad jeg hælder til endnu.

Kan nogen herinde sige noget for og imod disse to ?

Mvh Esben
esbena

Geografisk sted: Aarhus N
Lokalitet: Aarhus N

Re: Pioneer PL-12D vs. Thorens TD318 MKIII ?

Indlægaf CPD » fre 8. jan 2021 12:29

Jeg har sådan en PL-12D stående, som spiller ganske udmærket.

Den kommer ikke fra øverste hylde, men jeg synes det er en pæn grammofon og efter min opfattelse også en konstruktion der er mekanisk fornuftig.

Venlig hilsen
Carl Peter.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Quad, Rogers, Arena og alt det andet.
CPD

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Indlægaf Tonni » fre 8. jan 2021 12:48

Tror valget skal afgøres af pick-up valg.
318'erens arm er bedst egnet til MM'ere, hvor den tungere Pioneer arm er bedre til MC'ere. - Sådan lidt generaliserende...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf r-l-b » fre 8. jan 2021 12:49

Jeg holder meget af Pioneer 12d - det er en no bullshitt pladespiller der blot skal have en ny rem hvert 8. år - og så har den en fed "overhang" markering i front på plinthen der gør installation af pickup meget nemmere. Jeg har aldrig været fan af Thorens 116 of 118 - mærkeligt flydende ophæng der gør mere skade end gavn. Hvis du kan leve med "plastik-folie-træ" så tag Pioneeren
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Kim B S » søn 10. jan 2021 01:20

Hej Espen.
Jeg fik lige øje på at du nævner en pladespiller som jeg kender ret godt, nemlig Pioneer PL-12D.
Det var min første pladespiller købt som brugt i 1979, som jeg havde meget fin erfaring med. Min bror købte kort tid efter en magen til, han har sin endnu, og den køre stadig upåklagelig. Den er enkel i sin opbygning, og der er ikke meget som kan gå i stykker. Affjedringen er en fjeder i hver hjørne af kabinettet, meget enkelt og virker fint. Min næste pladespiller var en Akai med absoberende fødder af gummi. købt fordi den havde bedre tekniske data, men det var en skuffelse. Der fik jeg flere gange problemer med akustisk tilbagekobling, også kaldet resonans. Det havde jeg aldrig oplevet med den gamle Pioneer. Så der fandt jeg ud af at det ikke altid er fine tekniske data som er vigtigst. Derfor kan jeg varmt anbefale en Pioneer PL-12D.
Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke ved ret meget om Thorens TD-318 MKIII.

MVH Kim B S.
Kim B S

Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Tilbage til Grammofoner